De digitale transformatie in de zorg brengt nieuwe mogelijkheden voor zorgverleners. In de zorg maken professionals steeds meer gebruik van digitale middelen om te communiceren met de cliënt of met … [Lees meer...] overOnline behandelen werkt beter dan een fysieke behandeling
Blog
Crisis, juist nu proactief klantcontact
Deze crisis heeft een flinke impact op ons allen, zowel mentaal, fysiek als ook economisch. Het is ongekend. Maar een crisis biedt ook kansen. Veel organisaties voeren allerlei … [Lees meer...] overCrisis, juist nu proactief klantcontact
Hoe besteed jij tijdens de Corona crisis je tijd zinvol?
Het Corona-virus heeft een behoorlijke invloed op onze tijdsindeling. Veel evenementen en vertier zijn afgelast. Zelfs sport en spellocaties zijn gesloten. Bijeenkomsten en vergaderingen worden … [Lees meer...] overHoe besteed jij tijdens de Corona crisis je tijd zinvol?
In enkele stappen van niets naar een nieuwe opdracht
Verkoop in de levensader van je onderneming. Klanten verdwijnen, gaan failliet, verhuizen, bedenken een alternatief voor jouw aanbod of kiezen voor een andere partij. Inherent aan zaken doen. Daarom … [Lees meer...] overIn enkele stappen van niets naar een nieuwe opdracht
Bevinkje?
Als de totale impact van onze communicatie 100% is, dan is 70% daarvan non-verbaal en 30% inhoud. Ik lees wel eens in artikelen dat die verhouding 93% non-verbaal tot 7% inhoud zou zijn. Maar dat … [Lees meer...] overBevinkje?
Leer over commerciële bedrijfsvoering van een bewezen succesvol verkoper
Een interview met Poseidon, vismakelaar in Groningen. Werner interviewt Raymond, vismakelaar en winnaar van de nationale haringtest, Groningen. … [Lees meer...] overLeer over commerciële bedrijfsvoering van een bewezen succesvol verkoper
Stop de kille acquisitie
Koude acquisitie wordt wettelijk aan banden gelegd. Jacht op deurverkopers: 'Mijn man wordt gek van die energieverkopers' Dat dit kon gebeuren, voelde je aankomen. Verkopen heeft nog steeds een … [Lees meer...] overStop de kille acquisitie
Drie tips om actief te leren
Onlangs gaf ik een workshop ‘Commercieel denken en proactief handelen. In de video geef ik je hieruit drie tips over hoe je een meer proactieve rol kunt aannemen in je functie als binnendienst … [Lees meer...] overDrie tips om actief te leren
Het gaat om win-win voor jou en je klant
Voor mij gaat verkopen niet over om klanten op een slinkse, sluwe wijze iets aansmeren. Of om: meer, nog meer, groter, grootst. Ik geef niks om luxe. Ik heb een grote auto, omdat ik regelmatig veel … [Lees meer...] overHet gaat om win-win voor jou en je klant
Acquisitie? Maar ik zit al ruim in de opdrachten
Als je te lang wacht dan is het te laat. Misschien herken je het? Mijn zoon vraagt of ik een spelletje wil spelen: Fortnite. Ik start enthousiast in de veronderstelling dat ik dit wel even ga … [Lees meer...] overAcquisitie? Maar ik zit al ruim in de opdrachten
ATD 2019 International Conference & Exposition
Zondag was mijn eerste conferentiedag @ATD2019. Van de 4 sessies (a 1,5 uur) maakte die van Gary Rifkin het meeste indruk. Het ging over presenteren voor groepen. Sinds mijn boek uit is gekomen, is … [Lees meer...] overATD 2019 International Conference & Exposition
Stop niet met dromen, kies je eigen klanten
Jaren geleden, mijn carrière stond nog in de kinderschoenen, reed ik samen met een collega over de A10 bij Amsterdam. Aan weerszijden zagen wij de reusachtige kantoorcomplexen van de Amsterdamse … [Lees meer...] overStop niet met dromen, kies je eigen klanten
Van uitstel naar doorpakken!
Mijn boek ligt in de winkel! Ongeveer een jaar geleden vertelde ik een oud-collega dat ik bezig was met het schrijven van een boek. ‘Lijkt je dat niet hartstikke eng?’, vroeg zij. ‘Iedereen geeft … [Lees meer...] overVan uitstel naar doorpakken!
De kracht van context
De context waarin we leven is van grote invloed op ons gedrag. We zijn kuddedieren en volgen dus anderen. Als je mensen vraagt of ze geneigd zijn om het gedrag van anderen te volgen, antwoorden ze … [Lees meer...] overDe kracht van context
Wat is jouw doelgroep? Kies eens voor een hoger segment!
In mijn boek Verkopen als tweede beroep, dat binnenkort uitkomt, benadruk ik het belang van keuzes met betrekking tot wie je als klant wilt. Als jij niet kiest voor jouw doelgroep, waarom zou de … [Lees meer...] overWat is jouw doelgroep? Kies eens voor een hoger segment!
Comfortzone
Vorige week zondag mocht ik spreken voor een groep van bijna 100 hoorprofessionals van Specsavers. Gaaf dat ik dat mocht doen. Toch vond ik het ook spannend. Het was mijn eerste opdracht voor deze … [Lees meer...] overComfortzone
Wat als het tegenzit met verkopen?
De meesten van jullie kennen me als fervent FC Groningen supporter. Liefst live in de box moedig ik mijn kluppie aan, samen met mijn zoon. Groen-wit is helemaal mijn kleur. Het gaat slecht met de FC. … [Lees meer...] overWat als het tegenzit met verkopen?
Klantgericht in het dialect
Vaak als we een training volgen, denken we te leren wat de (enige) juiste manier is. Voor een flink aantal thema’s klopt dit ook: bijvoorbeeld dat begrip tonen en meeleven met de klant als hij boos … [Lees meer...] overKlantgericht in het dialect
Talentontwikkeling als innovatiekracht
Als organisatie, ondernemer of zzp-er is het noodzaak regelmatig te innoveren. Zo blijf je aansluiten bij de flexibele markten waarin we tegenwoordig in werken. Eens van een andere kant naar je … [Lees meer...] overTalentontwikkeling als innovatiekracht
Drie trends in klantcontact
Darwin stelde ooit: ... Het is niet de sterkste, de slimste of de snelste, maar degene die zich het beste kan aanpassen aan veranderende omstandigheden (…) die overleeft...” We leven in een tijd van … [Lees meer...] overDrie trends in klantcontact