• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

050 21 151 37

Hoenders

Krachtig in commerciële communicatie

Krachtig in commerciële communicatie

MENUMENU
  • Online trainingen
        • Online trainingen
        • Blended learning
        • Coaching
        • Training & Opleiding
  • Coaching
        • Coaching
          • Op maat
          • Sales coaching
          • Coaching klantgericht handelen
  • Trainingen
        • Trainingen
          • Klantgericht verkopen FOPEN
          • Onderhandelen
          • Training communicatiestijlen
          • Commerciële gespreksvoering
          • Omgaan met bezwaren
          • Commercieel bellen
          • Pitchen
          • Klantgericht handelen
          • Videoconsult
          • Workshop Netwerken
          • Verkopen als tweede beroep
          • Klantgericht telefoneren
          • Profileren op de Beurs
          • Train-de-trainer
        • Thema's
          • Klantgerichte communicatie
          • Salesgerichte communicatie
        • Hoenders Sales Opleiding
          • HSO extended
          • HSO compact
        • Blended learning
        • Online trainingen
        • Incompany Training
        • Vakgebieden
          • Consultant
          • Accountmanager
          • Fysio
          • Medewerker binnendienst
          • Inbound
          • Outbound
  • Over ons
        • Wat doe ik
          • Coaching
          • Spreker
          • Salesscan
          • Over mij
          • Boek
          • Visie
        • Klanten
          • Klanten van Hoenders
          • Klantenpagina
          • Evaluaties van klanten
        • Klantcases
          • Rabobank
          • MF Uitzendbureau
          • VodafoneZiggo
          • Meander Groep
          • Abiant Academie
        • Onze trainers
          • Werner Hoenders
          • Edith van der Heiden
          • Ewold de Maar
          • Jurgen Veenstra
          • Roger Goudsmid
          • Aart van Voorthuizen
  • Artikelen
        • Artikelen
          • Actueel
          • Blog
          • Video
  • Contact

Abiant Academie

Arien Huijssoon 
Operationeel directeur
Abiant Uitzendgroep

“ De samenwerking is constructief. Werner is een sympathieke, enthousiast en krachtige persoonlijkheid. Dat zien we ook in de evaluaties. Hij laat mensen tot hun recht komen, creëert een veilige omgeving en sluit aan bij de organisatie.” 

Hoe is de Abiant Academie ontstaan?

“In 2015 zijn we gaan samenwerken met Werner. In eerste instantie organiseerden we een training voor de accountmanagers. Gaandeweg wilden meer structuur geven en een ruimer aanbod bieden aan de medewerkers van Abiant. Het past in onze visie van ontwikkelen, binden en boeien. Daarin willen we gevraagd en ongevraagd vormgeven aan de behoefte om te ontwikkelen. Naast dat de Academie voorziet in een behoefte vinden we het ook passen bij een professionele manier van werken.

Naarmate de tijd vorderde zijn we meer invulling gaan geven aan Academie door onder meer een on-boarding programma voor nieuwe medewerkers.”

Hoe bevalt mix van online en fysieke trainingsbijeenkomsten?

“Het blended concept spreekt ons aan. Het is prettig om online voor te bereiden en in te lezen. In de fysieke training kun je dan direct to-the-point trainen. Juist die mix leidt tot een effectieve tijdsbenutting. Sommigen zitten ’s ochtends beter in hun vel. Anderen ’s avonds. Door deze online werkwijze (red: asynchroon) kan iedere medewerker de voorbereiding doen op een eigen moment. Daarmee is de mix ideaal. De elektronische leeromgeving dient ook als naslagwerk en online krijg je direct feedback, zodat je er direct mee verder kan. Je kunt online werken in je eigen tempo. Dat maakt het veilig.”

Zijn er ook nadelen aan het online leren?

“De vrijheid is ook een valkuil. Het is de mens eigen om uit te stellen. Het vergt zelfdiscipline om de opdrachten en voorbereiding (tijdig) te doen. Dat zien we ook bij andere opleiders. De notificaties (van het systeem) om de medewerkers een reminder te geven, werken goed. We geloven in een mix van monitoren en stimuleren. Daarin geven we medewerkers veel vertrouwen, maar ze blijven zelf eigenaar van hun leerproces.”

Binnen de Academie biedt Abiant ook 1-op-1 begeleiding in de vorm van coaching. Hoe bevalt dat?

“Jullie (Hoenders |TrainersNoord) zijn heel goed in staat om coaches te koppelen die goed matchen. Door de intensieve samenwerking en regelmatige trainingen, kennen jullie Abiant goed. Dit maakt dat jullie prima in staat zijn om een goeie match te maken tussen medewerker en coach.”

Hoe is de samenwerking met Hoenders TrainersNoord

“Na 5 jaar is Werner nog steeds een vertrouwd gezicht binnen de organisatie. Daar zit ook een gevaar in. Hoe blijf je vernieuwend? Been there, done that ligt op de loer.

Welke nieuwe tools en trucs kun je aanvullend leren?

De samenwerking is constructief. Werner is een sympathieke, enthousiast en krachtige persoonlijkheid. Dat zien we ook in de evaluaties. Hij laat mensen tot hun recht komen, creëert een veilige omgeving en sluit aan bij de organisatie.”

 

Opzetten, inrichten en uitvoeren trainingen Abiant academie

Continuïteit in leren met een eigen Academie

In 2015 start de samenwerking tussen Werner Hoenders en Abiant. Werner traint een groep accountmanagers op commerciële vaardigheden. Na een aantal trainingen ontstaat de behoefte om structureler vorm te geven aan ontwikkeling van communicatieve vaardigheden binnen de holding. Dit leidt in 2017 tot de oprichting van de Abiant Academie. Huidige medewerkers krijgen hiermee een aanbod van thema’s waardoor zij zich blijven ontwikkelen en borging centraal staat. Nieuwe medewerkers vinden snel aansluiting bij de manier van werken van Abiant. Hoenders TrainersNoord verzorgt de trainingen soft skills.

Opzet
De academie is opgebouwd uit H.I.T.’s: High Impact Trainingen. Iedere training heeft dezelfde volgordelijke opzet namelijk:
1. Online leermodule
2. (Inter)actieve oefenbijeenkomst met trainingsacteur
3. Reflectie en/of praktijkopdracht
4. Certificaat

1. Online leermodule in Elektronische Leer Omgeving (ELO)
In de ELO leren de deelnemers door middel van video’s en interactieve werkvormen een methodiek of theoretisch kader. Tevens kunnen ze casuïstiek en leerdoelen inbrengen via deze individuele elektronische leeromgeving.

2. Oefenbijeenkomst met acteur
In de fysieke trainingsbijeenkomst focussen we op oefenen en doen. De trainingsacteur is goed bekend met de werksituatie van de deelnemer aan de training. Daarnaast brengt de deelnemer een eigen casus in, zodat we afstemmen op de praktijk. De acteurs zijn laagdrempelig en toegankelijk. Daardoor is oefenen en je kwetsbaar opstellen ‘veilig’.

3. Reflectie/praktijkopdracht
Om de transfer van het geleerde te maken naar de praktijk krijgen de deelnemers na afloop van de training in de ELO een opdracht. Vaak is die gericht op het uitvoeren van het geleerde, bijvoorbeeld door een bepaalde methodiek (FOPEN) in een klantgesprek toe te passen. De deelnemer neemt een collega mee en die geeft gericht feedback op de methodiek. De opdrachten verschillen per HIT. Soms ga je met collega’s klanten bellen of voer je een lastig gesprek met je collega en upload je in de ELO een verslag van de reflectie op dit gesprek.

4. Certificaat
In de ELO monitoren wij de verrichtingen van alle deelnemers. Wij houden leidinggevend kader van Abiant op de hoogte van de vorderingen. Elke deelnemer krijgt een certificaat als hij/zij alle onderdelen volledig heeft afgerond.

Het aanbod Hoenders TrainersNoord in de Academie
De trainingen die Hoenders TranersNoord aanbiedt in de Academie:
1. Basisvaardigheden communicatie – gesprekstechnieken
2. Commerciële vaardigheden
3. Adviserend verkopen deel 1 FOPEN
4. Adviserend verkopen deel 2 FOPEN verdieping
5. Netwerken
6. Eigen casuïstiek
7. Coachend Leidinggeven
8. Klantgericht telefoneren
9. Sociale vaardigheden
10. Interviewtechnieken
11. Van reactief naar proactief
12. Inspiratiedag

Naast Trainingen ook coaching

Deelnemers kunnen door een bepaalde combinatie van trainingen af te nemen een leerlijn volgen. Tevens biedt Hoenders TrainersNoord diverse coachingstrajecten waarin deelnemers 1-op-1 in gesprek gaan met een coach namens TrainersNoord. Thema’s lopen uiteen van commercie of communicatie tot persoonlijke effectiviteit en stressreductie.

Evaluatie

Evaluaties van deelnemers zijn positief. Over 2017 was de gemiddelde waardering een 9. In 2018 een 9,2 en in 2019 een 9,1. De blended mix van online en offline leren werkt goed voor Abiant.

Primaire Sidebar

Klantcases

Rabobank

Training met adviesgesprekken & het verbeteren van de samenwerking »

Vodafone Ziggo

Training Communicatievaardigheden »

MF Uitzendbureau

Salestraining met de belangrijkste gesprekstechnieken »

Meander Groep

Training klantgericht telefoneren »

Wat klanten zeggen over Werner

  • “ De samenwerking is constructief. Werner is een sympathieke, enthousiast en krachtige persoonlijkheid. Dat zien we ook in de evaluaties. Hij laat mensen tot hun recht komen, creëert een veilige omgeving en sluit aan bij de organisatie.”
    Abiant
    Arien Huijssoon - Operationeel directeur Abiant Uitzendgroep
  • Onze praktijk werd door de corona problematiek geconfronteerd met het concept zorg op afstand. Werner Hoenders heeft, op ons verzoek voor de 35 medewerkers in korte tijd twee zeer efficiënte webinars ontwikkeld met als thema videobellen. De rode draad is ”hoe motiveer ik mijn client om gebruik te maken van de dienst videobellen”. Deze webinars zijn door ons en onze medewerkers zeer goed ontvangen en hebben het draagvlak voor een medium dat onderdeel zal blijven van het toekomstig zorgaanbod gecreëerd. Werner is een prettige presenter waarbij een uur zo voorbij is!
    Videobellen
    Rob van Wageningen - Mede eigenaar C-enter paramedische praktijk, PhysEducation & PhysSupplies
  • Harm Klijn
    Werner weet een goede een veilige omgeving en sfeer te creëren zodat al de cursisten zich kwetsbaar durven op te stellen. Well done!
    Well done!
    Harm Klijn, Project Leider - VodafoneZiggo
  • Henk de Boer
    Werner is toegankelijk en direct. Hij zegt waar het op staat en heeft ook laten zien dat effect en resultaat heeft.
    Werner is toegankelijk en direct
    Henk de Boer, directeur Particulieren en Privat Banking Rabobank Heerenveen Zuid Oost Friesland
  • 5
    Een hele goede interactieve en levensechte training met enorm veel praktijkvoorbeelden, waardoor je de concentratie er goed bij kan houden en het nooit saai is. Zeker voor herhaling vatbaar.
    Een hele goede interactieve en levensechte training
    Anne Klaasen, Project Leider - VodafoneZiggo
  • 5
    In één ruk heb ik dit boek van Werner Hoenders uitgelezen...Het is een fijn totaalboek. Daarom heb ik hem voor ons hele ‘sales’ team besteld. Top boek. Verplichte kost wat mij betreft.
    Top boek. Verplichte kost wat mij betreft.
    W.R Nasser
  • Henk Emmens
    Leuk en toegankelijk boek van Werner Hoenders. Even de boel weer aanscherpen. Aanrader!
    Leuk en toegankelijk boek van Werner Hoenders. Even de boel weer aanscherpen. Aanrader!
    Henk Emmens
  • John van Gompel
    Goede, gezellige en nuttige opleiding met praktijk rollenspellen, die veel inzicht en waarde opleveren. Ook voor je eigen handelen.
    Goede, gezellige en nuttige opleiding
    John van Gompel, Project Leider - VodafoneZiggo
  • Dirk Hornstra
    Werner is een sympathieke, gedreven en professionele trainer die door zijn positieve uitstraling de meest pessimistische medewerker zover krijgt dat hij op eigen initiatief een situatie gaat oefenen met de acteur en na afloop denkt "dit was toch wel een nuttige training". Werner, je krijgt een thumbs-up van deze back-end developer!
    Werner is een sympathieke, gedreven en professionele trainer
    Dirk Hornstra
  • Veel gehad aan de cursusdagen georganiseerd door Werner. Zijn enthousiasme weet hij heel goed over te brengen op de cursisten en te verpakken in zijn lesmateriaal. Ook de cursisten die met enige tegenzin begonnen, heb ik de cursusdagen steeds meer zien waarderen. Middels handigheidjes en tips heb ik mijn salesvaardigheden weten bij te schaven.
    Zijn enthousiasme weet hij heel goed over te brengen op de cursisten
    Kevin Aniba
  • Professioneel, doortastend en weet hoe hij het moet aanpakken. Dit heb ik tijdens een cursus door Werner ervaren waardoor ik dit nu altijd bij mijn andere banen heb kunnen toepassen en met succes! Werner is het aanbevelen waard!
    Professioneel, doortastend en weet hoe hij het moet aanpakken
    Anisa Memic
  • In mijn functie van HRD adviseur bij MTH accountants & adviseurs heb ik veel met Werner gewerkt. Hij is betrokken, leeft zich goed in in de organisatie en weet snel de vinger op de zere plek te leggen. Hiermee weet hij programma’s te maken die aansluiten bij de organisatie en die effect hebben, ook op lange termijn. Werner is goed op de hoogte van de ontwikkelingen in zijn vakgebied en durft het aan om nieuwe dingen uit te proberen. Werken met Werner, is echt samenwerken. Oprecht, prettig in de omgang en een goede sparringspartner.
    HRD adviseur bij MTH accountants & adviseurs
    Janet Riemersma
  • Tijdens de training gebruikt Werner praktijkvoorbeelden die we zelf aandragen om ons zo bewust te maken van ons eigen gedrag en de gevolgen daarvan. Hij doet dit op een open en eerlijke manier en geeft ruimte om te oefenen en van elkaar te leren.
    Tijdens de training gebruikt Werner praktijkvoorbeelden
    Lisette Ellens
  • Werner ken ik als een gedreven enthousiaste trainer. Heb nu 2 sales trainingen bij hem gevolgd. De inhoud van de trainingen werd goed afgestemd op het vakgebied waarin ik werkzaam ben. Kortom: wil je je vaardigheden op het gebied van sales verder uitdiepen door iemand die luistert wat je wil bereiken en hier praktische invulling aan geeft zou ik graag Werner bij je aanbevelen.
    Werner ken ik als een gedreven enthousiaste trainer
    Henk Doorten
  • Werner heeft voor diverse Bam werkmaatschappijen de training ‘Hoe haal ik het maximale rendement op een beurs’ gegeven. Deze training is bij de Bam mensen goed ervaren, actief, juiste tips en voorbeelden, en gaf op de beurs het juiste resultaat.
    Hoe haal ik het maximale rendement op een beurs
    Hans Verra
  • Werner is zeer resultaatgericht en kan vrijwel iedereen in beweging krijgen. Zijn enthousiasme en vakkundigheid veroorzaken een positieve spirit onder cursisten waardoor ze met veel plezier terugkijken op zijn training én ze daadwerkelijk met het geleerde aan de slag kunnen. Werner is altijd bereid om mee te denken waardoor de klanten van Hanze Hogeschool niet precies krijgen wat ze willen, maar meer.
    Werner is zeer resultaatgericht
    Marian Huizinga
  • Werner is een uitstekend trainer voor commerciële teams. Het is prettig samenwerken met hem, omdat hij de groep goed aanvoelt, snel op tafel krijgt waar de ontwikkelbehoefte ligt en de zaak in korte tijd in beweging krijgt. Ik kan hem elke collega manager die zijn team een stap verder wil krijgen van harte aanbevelen
    Werner is een uitstekend trainer
    Chris de Meer

Klanten van Werner

     
     
     
Meer klanten van Werner »
  • Home
  • Over mij
  • Blended learning
  • Webinar
  • Artikelen
  • Nieuwsbrief
  • Online leeromgeving
  • Contact

© 2021 · Werner Hoenders · Algemene Voorwaarden · Klachten · Privacy · ALGEMENE LEVERINGSVOORWAARDEN OPEN TRAININGEN

Voor het goed functioneren van de site gebuiken we cookies. Privacybeleid