Geschrokken bel ik op: ‘Wat moet ik doen?’ Als je werkt bij een grote organisatie is het een uitdaging om tijdens het klantcontact op een professionele wijze een luisterend oor te bieden. Met goed … [Lees meer...] overWie klanten wil binden moet naar ze luisteren en indruk op ze maken
Blog
Spreekt jouw organisatie met één mond?
Hoe groter de organisatie is, hoe moeilijker het is om met één gezicht naar buiten te treden. Het is wel wenselijk, omdat het vertrouwen en de geloofwaardigheid van de organisatie op het spel staat. … [Lees meer...] overSpreekt jouw organisatie met één mond?
Training werkt niet
We vergeten snel Onlangs sprak ik een manager die aangaf dat (communicatie)training niet werkt. Direct na afloop is er enthousiasme onder deelnemers. Vervolgens gaan ze over tot de waan van de dag. … [Lees meer...] overTraining werkt niet
Wij komen sterker uit deze crisis, want stilstaan is geen optie
Het is voor veel bedrijven een moeilijke tijd. Toch blijft het noodzaak om ons te blijven ontwikkelen. Stilstaan is geen optie. We zien elkaar minder en dan is het de uitdaging om de interne … [Lees meer...] overWij komen sterker uit deze crisis, want stilstaan is geen optie
Interview Peter Herder Allure Energie
Op dinsdag 8 december om 10:00 uur heeft Werner Hoenders live op Facebook een interview afgenomen met Peter Herder. Peter is de oprichter en directeur van Allure Energie en geïnterviewd door … [Lees meer...] overInterview Peter Herder Allure Energie
Wat is jouw succesformule?
Wat is mijn succesformule? Vorige week was ik in gesprek met een klant over succesformule. De klant vroeg mij wat mijn succesformule is. Dit heeft me aan het denken gezet. Welke vaardigheid of manier … [Lees meer...] overWat is jouw succesformule?
Je moet je bek niet houden
Tijdens de corona crisis sprak Rutte de legendarische woorden: ‘Je moet gewoon je bek houden en voetbal kijken.' Als professional in het commerciële proces mag je best een woordje roeren. Dat geldt … [Lees meer...] overJe moet je bek niet houden
Onderhandelen, wat wil je niet?
Denk niet aan een roze olifant. Waar denk jij aan? Juist, een roze olifant. Ditzelfde gebeurt ook wanneer we een opmerking of vraag horen of interpreteren. In deze blog leg ik je graag uit hoe je met … [Lees meer...] overOnderhandelen, wat wil je niet?
Wie haal jij uit de coronadepressie?
De comeback van Arjen Robben zorgt voor een positieve inslag bij FC Groningen. De directeur van FC Groningen, Wouter Gudde, had slapeloze nachten ten tijde van de coronacrisis. Toch heeft de comeback … [Lees meer...] overWie haal jij uit de coronadepressie?
Online behandelen werkt beter dan een fysieke behandeling
De digitale transformatie in de zorg brengt nieuwe mogelijkheden voor zorgverleners. In de zorg maken professionals steeds meer gebruik van digitale middelen om te communiceren met de cliënt of met … [Lees meer...] overOnline behandelen werkt beter dan een fysieke behandeling
Crisis, juist nu proactief klantcontact
Deze crisis heeft een flinke impact op ons allen, zowel mentaal, fysiek als ook economisch. Het is ongekend. Maar een crisis biedt ook kansen. Veel organisaties voeren allerlei … [Lees meer...] overCrisis, juist nu proactief klantcontact
Hoe besteed jij tijdens de Corona crisis je tijd zinvol?
Het Corona-virus heeft een behoorlijke invloed op onze tijdsindeling. Veel evenementen en vertier zijn afgelast. Zelfs sport en spellocaties zijn gesloten. Bijeenkomsten en vergaderingen worden … [Lees meer...] overHoe besteed jij tijdens de Corona crisis je tijd zinvol?
In enkele stappen van niets naar een nieuwe opdracht
Verkoop in de levensader van je onderneming. Klanten verdwijnen, gaan failliet, verhuizen, bedenken een alternatief voor jouw aanbod of kiezen voor een andere partij. Inherent aan zaken doen. Daarom … [Lees meer...] overIn enkele stappen van niets naar een nieuwe opdracht
Bevinkje?
Als de totale impact van onze communicatie 100% is, dan is 70% daarvan non-verbaal en 30% inhoud. Ik lees wel eens in artikelen dat die verhouding 93% non-verbaal tot 7% inhoud zou zijn. Maar dat … [Lees meer...] overBevinkje?
Leer over commerciële bedrijfsvoering van een bewezen succesvol verkoper
Een interview met Poseidon, vismakelaar in Groningen. Werner interviewt Raymond, vismakelaar en winnaar van de nationale haringtest, Groningen. … [Lees meer...] overLeer over commerciële bedrijfsvoering van een bewezen succesvol verkoper
Stop de kille acquisitie
Koude acquisitie wordt wettelijk aan banden gelegd. Jacht op deurverkopers: 'Mijn man wordt gek van die energieverkopers' Dat dit kon gebeuren, voelde je aankomen. Verkopen heeft nog steeds een … [Lees meer...] overStop de kille acquisitie
Drie tips om actief te leren
Onlangs gaf ik een workshop ‘Commercieel denken en proactief handelen. In de video geef ik je hieruit drie tips over hoe je een meer proactieve rol kunt aannemen in je functie als binnendienst … [Lees meer...] overDrie tips om actief te leren
Het gaat om win-win voor jou en je klant
Voor mij gaat verkopen niet over om klanten op een slinkse, sluwe wijze iets aansmeren. Of om: meer, nog meer, groter, grootst. Ik geef niks om luxe. Ik heb een grote auto, omdat ik regelmatig veel … [Lees meer...] overHet gaat om win-win voor jou en je klant
Acquisitie? Maar ik zit al ruim in de opdrachten
Als je te lang wacht dan is het te laat. Misschien herken je het? Mijn zoon vraagt of ik een spelletje wil spelen: Fortnite. Ik start enthousiast in de veronderstelling dat ik dit wel even ga … [Lees meer...] overAcquisitie? Maar ik zit al ruim in de opdrachten
ATD 2019 International Conference & Exposition
Zondag was mijn eerste conferentiedag @ATD2019. Van de 4 sessies (a 1,5 uur) maakte die van Gary Rifkin het meeste indruk. Het ging over presenteren voor groepen. Sinds mijn boek uit is gekomen, is … [Lees meer...] overATD 2019 International Conference & Exposition