Binnenkort sta je met jouw organisatie op de beurs. Jullie hebben een schitterende stand, waarin veel tijd, geld en energie is gestoken.
- Hoe zorg je er voor dat je het optimale rendement haalt uit de contacten met bezoekers en klanten?
- Hoe kom je in gesprek en boei je jouw gesprekspartner?
- Op welke manier voorkom je dat je teveel tijd en energie steekt in prospects die jouw organisatie niets (of te weinig) opleveren?
- Hoe kun je op een chique manier het gesprek beëindigen?
Na afloop van deze workshop:
- ken je de do’s & don’ts van op de beurs staan;
- heb je een bondige en krachtige pitch;
- ken je een aantal handige vragen/opmerkingen om het gesprek te openen;
- heb je geleerd hoe je in kan spelen op de (informatie)behoefte van de beursbezoeker;
- (her)ken je de verschillende typologieën van beursbezoekers en heb je handvatten om daarop in te spelen
- heb je technieken geleerd om op een nette manier het gesprek af te sluiten
Onderwerpen die deze praktijkgerichte training behandelt:
1. Doelen stellen
Wat is de reden om deel te nemen aan de beurs? Welke doelstellingen wil ik als medewerker en wil de organisatie waar ik voor werk, bereiken?
2. Contact maken
Hoe kom ik in gesprek met de bezoeker(s)? Hoe houd ik het gesprek vanaf het begin boeiend? Op welke manier krijg ik een dialoog op gang? Hoe kan ik doorvragen? Welke vragen stel ik wel en welke vragen mijd ik?
3. (non-) Verbale communicatie
Hoe kom ik positief en enthousiast over? Welke houding neem ik aan? Hoe sta ik?
4. Typologieën van de beursbezoeker
Volgens beursonderzoeker De Vries zijn er 7 typologieën van beursbezoekers. Welke zijn dat? Hoe speel ik effectief in op iedere typologie?
5. De pitch
Kort, krachtig statement van je bedrijf en de diensten die het levert heb je paraat. Waar bestaat jouw betoog uit? Hoe zet je de pitch overtuigend neer?
6. Do’s & don’ts van beursverkoop
Tips & tricks om jouw beursdag tot een succes te maken.
Praktische informatie
Jij ontvangt na afloop van de workshop een glossy hand-out met tips, die je in het vervolg mee kunnen nemen naar de beurs.
De training is interactief en praktijkgericht. We gaan dus veel oefenen.
Het praktische karakter van de workshop bereiken we door:
> eigen casuïstiek uit eerdere beurservaring(en);
> korte praktijktheoretische toelichtingen op de oefenstof;
> veel oefenen en uitproberen;
> feedback van trainer en collega’s.
Deze workshop heb ik o.a. verzorgd voor de Hanze Hogeschool, Rabobank en BAM en als open inschrijving.