Krijg je deze vraag weleens?
Waarom heb je een pitch nodig?
Een goede pitch heb je nodig om een heldere introductie van jezelf te geven. Of iets wat je te bieden hebt, zoals een product of dienst. Je gebruikt deze bij een sollicitatie, een netwerkgesprek of op een netwerkborrel.
Om jouw korte en duidelijke boodschap over te brengen heb je structuur nodig. Zo creëer je een trigger voor de ander. Een pitch is een korte introductie van jezelf, dus niet het hele verhaal. Wat vertel je wel en hoe kan je dit het beste vertellen?
Via de video geef ik je uitleg.
Is jouw pitch klaar voor gebruik?
In de eerste kennismaking hangt alles af van jouw eerste woorden en zinnen. Het eerste wat je doet of zegt geeft de andere een indruk. Alles wat je daarna zegt krijgt die lading mee. Om een goede eerste indruk te maken heb je een goede pitch nodig.
Het maken van een pitch dwingt je om goed na te denken over jouw waardepropositie. Zodra je de vraag krijgt: ‘Hey wat doe jij eigenlijk?’, dan kun je meteen antwoord geven. Als je te lang wacht met je antwoord, dan doet dat afbreuk aan de waarde van jouw pitch.
Het uitschrijven van jouw pitch en het opnemen voor de camera kan je hierbij helpen.
Wil je sparren over dit onderwerp?
(Vul je naam en telefoonnummer in)
Op werkdagen word je binnen 24 uur teruggebeld.
Of neem zelf contact op:
Werner Hoenders
E: info@hoenders.nl
T: 050 – 21 151 37