Vind jij het lastig om op een klantgerichte manier zakelijk te telefoneren? Wil jij graag professioneel overkomen? Dan is deze training iets voor jou. In deze training leer je wat klantgericht telefoneren inhoudt en hoe je dit op een natuurlijke manier toepast.
Goed professioneel contact per telefoon is zeer belangrijk voor de beeldvorming van jouw organisatie. Daarom ga je in deze training aan de slag met een goed begin van het gesprek en het gebruiken van vraag- en luistertechnieken. Zo voer jij prettige gesprekken en heb je tevreden klanten.
Na afloop van de training:
Ken je de structuur van het klantgerichte telefoon gesprek;
- Ken je basale gesprekstechnieken die je helpen regie te nemen en houden in het klantcontact;
- Weet je hoe je ‘warm kun doorverbinden’;
- Weet je hoe je omgaat met klachten en boze klanten;
- Ken je basisregels van klantgericht telefoneren.
Voor jou?
Deze training is bedoeld voor iedereen die geregeld telefonisch zakelijke contacten onderhoudt.
Onderwerpen die deze training behandelt:
- Schriftelijke intake
- Vastleggen leerdoelen en jouw ontwikkelvraag
- De regels van zakelijk telefoneren
- Telefoonetiquette en telefoonalfabet
- De vriendelijke begroeting
- Professioneel doorverbinden
- Professioneel afsluiten van het gesprek
- Telefonische gesprekstechnieken
- Vraag- en luistertechnieken
- Inventariseren klantbehoefte
- Klantgericht formuleren
- Omgaan met klachten en ontevreden klanten
- Omgaan met emoties van klanten
- Persoonlijk actieplan
Praktische informatie
Deze training duurt een dag. Maximaal 12 deelnemers per groep. Dus veel persoonlijke aandacht voor jou.
De training is interactief en praktijkgericht. De dag is inclusief koffie & thee en lunch.
Het praktische karakter van de training bereiken we door:
- eigen casuïstiek uit jouw dagelijkse praktijk;
- korte praktijktheoretische toelichtingen op de oefenstof;
- veel oefenen en doen;
- feedback van trainer en mede-deelnemers.
In de training worden theorie en praktijk afgewisseld. De nadruk ligt hierbij op oefenen. De oefeningen zijn gericht op zowel ‘inbound’ en ‘outbound’ (telefoon) gesprekken. Alle aspecten van jouw dagelijkse praktijk komen aan bod. Je leert om vriendelijk en professioneel te blijven, ook tijdens lastige gesprekken.
De trainer gaat in op de speciale mogelijkheden en beperkingen van telefonisch communiceren, zodat je hier optimaal gebruik van weet te maken. Je krijgt daarnaast gericht feedback van de trainer, waarin hij jouw persoonlijke leerdoelen betrekt.
Datum en Locatie
Deze training is op aanvraag.
Investering training klantgericht telefoneren
Deze training kost € 347,– exclusief 21% btw.