- Hoe houd je de klant blij en tevreden, ook als je slecht nieuws hebt?
- Hoe behoud je klanten voor je organisatie?
- Hoe bouw je een relatie op en zorg je voor krediet?
- Hoe krijg je een boze klant rustig, zonder dat je zelf meegezogen wordt in een negatief gesprek?
- Welke gesprekstechnieken kun je inzetten om het gesprek soepel te laten verlopen?
Met praktische tips en handvatten in de training leer je diverse gesprekstechnieken te gebruiken. Het resultaat is behoud van klanten, meer tevreden klanten en plezier in je werk.
Jouw ontwikkeltraject
We hebben een nieuw Klantgericht Programma ontwikkeld die jouw communicatie met de klant aanzienlijk verbetert, waardoor jouw klanttevredenheid toeneemt en je meer ontspanning ervaart in het gesprek met de klant.
Je krijgt een ééndaagse en enkele weken later een tweedaagse training. Verspreid over drie maanden ontwikkel jij jezelf in klantgerichtheid in combinatie met een uitgebreid topkwaliteit online leerprogramma en praktijkopdrachten.
► Hoe ziet de opleiding Klantgerichte communicatie eruit?
De opleiding duurt drie maanden en in die tijd ben je aan de slag met klantgerichtheid. Er zijn drie trainingsdagen, voorbereidingen in de online leeromgeving en opdrachten in de praktijk. Modules in de online omgeving vragen ongeveer 1,5 uur voorbereidingstijd per module. Veel opdrachten kan je combineren met de werkzaamheden in de praktijk. Dat stemmen we daar op af, maar houd er rekening dat dit meer tijd kost.
- Zeer praktische en effectieve inhoud
Je leert in de training te werken met bepaalde gesprekstechnieken. Voor referenties over de werkwijze van Werner Hoenders klik dan hier. - Je trainer als coach
Als hoofdtrainer van de opleiding ben ik ook je coach. Dit betekent dat je mij altijd vragen kunt stellen of een casus kunt voorleggen. - Kern
De kern van deze opleiding bestaat uit 3 intensieve trainingsdagen. De theorie krijg je grotendeels via de Elektronische leeromgeving. In de training gaan we vooral oefenen. - Kleine groepen
De groepen houden we bewust klein. Maximaal 12 deelnemers. Daarnaast werken we in subgroepjes. Op deze manier is er veel tijd om te oefenen. - Elektronische leeromgeving
Deze leeromgeving speelt een belangrijke rol bij deze opleiding. Je kunt hier in je eigen tempo en op het tijdstip waarop het jou schikt aan de slag met je commerciële ontwikkeling. - Online response video en feedback
In de opleiding leer je communicatieve vaardigheden. Maar om echt beter, klantgerichter te communiceren is oefenen van de geleerde vaardigheden essentieel. Dat is de reden dat de opleiding online video response oefeningen aanbiedt. Dit zijn elementaire deelfragmenten van een gesprek. Bijvoorbeeld: als je effectief om wilt gaan met boosheid, dan is begrip tonen en het maken van een gevoelsreflectie effectief. Dit kun je online oefenen. Je krijgt via de leeromgeving klachten en/of boze klanten. Jouw eerste reactie daarop kun je oefenen. Je kunt jouw reactie zo vaak herhalen als je wilt. Als je tevreden bent met het resultaat, kun je jouw reactie sturen naar de trainer, een collega, je manager of een vriend. Die kan jou feedback op je performance geven. In sommige gevallen krijg je een antwoord van het systeem in de vorm van een reactie waarmee je jouw eigen performance op punten kunt checken. - Certificaat
Als je de bijeenkomsten hebt gevolgd en alle opdrachten in de elektronische leeromgeving hebt uitgevoerd, krijg je een certificaat. Het certificaat ontvang je op de laatste bijeenkomst. - Praktijkgericht, jouw praktijk!
In veel trainingen werk je met algemene casuïstiek. Bij de opleiding Klantgerichte communicatie niet. Je gaat werken met je eigen casuïstiek. Daardoor kun je het geleerde direct uitproberen in een veilige setting met collega professionals, om vervolgens effectief in de praktijk te brengen. - Gedurende langere tijd focus op resultaat
In de opleiding leer je natuurlijk alle facetten van klantgerichte communicatie. Dit heeft direct invloed op je resultaat. Veel training werkt slechts tijdelijk, omdat het kortstondig is. Daarna verslapt de aandacht. Met deze opleiding houd je die focus op resultaat vast, omdat de doorlooptijd langer is.
Tijdens de trainingen van Werner Hoenders heb ik veel geleerd. Bijvoorbeeld om betere en leukere gesprekken te voeren door net wat andere vragen te stellen. Werners trainingen zijn inspirerend en leerzaam en aan te raden voor iedereen die zijn of haar communicatieve vaardigheden wil verbeteren.
– Saskia Meerhoff
► Praktische zaken
Er zijn 2 varianten van de opleiding klantgerichte communicatie:
► Is deze opleiding iets voor mij?
Mail ons voor een gratis en vrijblijvend gesprek met de trainer of laat je terugbellen.
Bel mij terug!
Investering opleiding klantgerichte communicatie
Opleiding Klantgerichte communicatie blended | Opleiding Klantgerichte communicatie online | |
Bijeenkomsten/dagen | 3 | |
Online modules | 4 | 4 |
Webinar | ![]() |
![]() |
Intake | ![]() |
|
Online videoresponse | ![]() |
![]() |
Feedback op maat | ![]() |
|
Trainer als coach | ![]() |
|
Certificaat | ![]() |
![]() |
€ 2195,= | € 997,= |