Een proactieve klantbenadering is een essentieel onderdeel van commerciële gespreksvoering. Koude acquisitie kan uitdagend zijn. Je resultaten hangen voor een groot deel af van de wijze waarop jij jouw telefoongesprek opbouwt. Bij klantgericht verkopen (op basis van behoefte klant) stel je vragen in plaats van zelf veel praten. Maar hoe kom je in de gelegenheid vragen te stellen als jij zelf belt? Hoe zorg je ervoor dat je toch ruimte krijgt om je verhaal te doen, terwijl de klant niet direct op jouw telefoontje zit te wachten? Hoe ga je om met initiële weerstand bij je gesprekspartner, bouw je rapport en creëer je draagvlak voor jouw aanbod. Hoe krijg je meer afspraken als gevolg van de kwaliteit van jouw telefonische verkoopgesprek?
Na het volgen van deze training:
- Heb je een belmodel om je proactieve commerciële telefoongesprekken op te bouwen
- Weet je hoe je ‘koude’ contacten opwarmt.
- Weet je hoe je de klant kunt triggeren om een afspraak met jou/je collega te maken
- Kun je omschakelen van kort vertellen over jezelf naar vragen stellen over de behoefte van de klant
- Weet je hoe je koopsignalen verzilvert
- Haal je meer afspraken en resultaat uit je gesprekken waardoor commercieel bellen of telefonische acquisitie leuk is (of wordt)