Online training: Blijf bij met je Sales Skills
Update of verbeter al je verkoopvaardigheden bij Hoenders online sales trainingen. Online trainingen om je verkoop talent te benutten en nog beter te worden in jouw communicatie met de klant. Na deze training ken je de trechtertechniek FOPEN van verkoop, 6 effectieve onderhandeltechnieken en heb je handvatten hoe je om kunt gaan met lastige klanten/collega’s.
De trainingen
- Online training 1: Klantgericht verkopen – FOPEN
- Online training 2: Onderhandelen
- Online training 3: Communicatiestijlen
- Online training 4: Commerciële gespreksvoering
- Online training 5: Omgaan met Bezwaren
- Online training 6: Commercieel bellen (telefonische acquisitie)
- Online training 7: Pitchen
Wil je meer lezen over deze trainingen dan kun je verder lezen op deze pagina.
Ook voor mensen die geen affiniteit hebben in de sales zijn deze trainingen goed om je communicatieve vaardigheden te verbeteren. Je kunt hier in je eigen tempo en op een tijdstip waarop het jou schikt aan de slag met je commerciële ontwikkeling. De online trainingen bestaan uit inspirerende video’s, praktijkoefeningen, theorie en leeropdrachten, waarmee je actief aan de slag kunt.
Online training 1: Klantgericht verkopen – FOPEN
Wat is FOPEN
FOPEN is een 5-stappenplan om een verkoopgesprek structuur te geven. Met deze structuur heeft je gesprek meer waarde voor de klant en verkoop je beter. FOPEN helpt je verkopen, zonder opdringerig en drammerig over te komen.
- Creëer draagvlak voor jouw aanbod (product of dienst)
- Krijg houvast voor je verkoopgesprek
- Gebruik de FOPEN-gesprekstechniek voor een gestructureerde commerciële gespreksvoering
Resultaten
- Meer opdrachten, meer omzet
- Commitment van jouw klant op jouw aanbod
- Je kent de trechtertechniek FOPEN van verkoop
Wat is Klantgericht verkopen FOPEN ?
Online training 2: Onderhandelen
- 6 effectieve onderhandeltechnieken en manieren om je te wapenen tegen onderhandel trucs van jouw onderhandelpartner
- Essentiële vragen ter voorbereiding van je onderhandeling.
- Fasen binnen een onderhandeling
- Omgaan met en herkennen van diverse stijlen van onderhandelen
Resultaten
- Tips en tricks van onderhandelen
- Structuur en strategieën naar een win-win resultaat
- Meer houvast en (zelf)vertrouwen om succesvol te onderhandelen
Online training 3: Communicatiestijlen
- Test jouw eigen communicatiestijl
- Beïnvloeden van de andere communicatiestijl
- Effectief reageren op de verschillende stijlen
Resultaten
- Herkennen van de communicatiestijl van een ander
- Weten hoe je effectief omgaat met communicatiestijlen
- Heb je handvatten hoe je om kunt gaan met lastige klanten/collega’s
Online training 4: Commerciële gespreksvoering
Deze module is je basis voor commerciële gesprekken. Je leert wat koopmotieven zijn en hoe je er op inspeelt. Je leert de juiste type vragen stellen om de behoefte van klant goed in beeld te krijgen. Je test je eigen manier van afsluiten en krijgt handvatten hoe je door kunt pakken in je verkoopgesprek.
Leerdoelen
Na het volgen van deze training
- Weet je hoe je koopmotieven van de klant achterhaalt en koopsignalen op kunt pakken en verzilveren
- Heb je een structuur die houvast geeft aan je verkoopgesprek
- Ken je het verschil tussen en de toepassing van feit-, denkvragen, open/gesloten en suggestieve vragen
- Ken je het verschil tussen eigenschappen, voordelen en baten voor een klant
- Weet je hoe je jouw aanbod kunt presenteren, zodat dit aansluit bij de behoefte van de klant
- Ken je afsluittechnieken om de klant te helpen in zijn keuze (voor jouw aanbod)
- Weet je wanneer en hoe je kunt samenvatten en wat dit oplevert voor je resultaat
- Heb je meer houvast in jouw verkoopgesprek
Online training 5: Omgaan met bezwaren
Omgaan met bezwaren is onlosmakelijk verbonden aan commerciële gesprekken. Als er geen bezwaren waren, dan kan iedereen de sales doen en komen klanten vanzelf. Een goede manier van het opvangen van bezwaren, versterkt jouw kansen in het verkoopgesprek aanzienlijk. Daarom hebben we een techniek ontwikkeld die jou helpt om bezwaren om te vangen en om te buigen naar kansen. Dat leer je in deze module.
Leerdoelen
Na het volgen van deze training:
- Weet je hoe bezwaren ontstaan en op welke manier je ze kunt voorkomen
- Kun je op een positief geformuleerde wijze het bezwaar van de klant opvangen
- Weet je hoe je de klant kunt erkennen in zijn standpunt en daarmee juist ruimte te krijgen voor jouw (tegen) argument
- Weet je hoe je de klant kunt overtuigen
Online training 6: Commercieel telefoneren (telefonische acquisitie)
Een proactieve klantbenadering is een essentieel onderdeel van commerciële gespreksvoering. Koude acquisitie kan uitdagend zijn. Je resultaten hangen voor een groot deel af van de wijze waarop jij jouw telefoongesprek opbouwt. Bij klantgericht verkopen (op basis van behoefte klant) stel je vragen in plaats van zelf veel praten. Maar hoe kom je in de gelegenheid vragen te stellen als jij zelf belt? Hoe zorg je ervoor dat je toch ruimte krijgt om je verhaal te doen, terwijl de klant niet direct op jouw telefoontje zit te wachten? Hoe ga je om met initiële weerstand bij je gesprekspartner, bouw je rapport en creëer je draagvlak voor jouw aanbod. Hoe krijg je meer afspraken als gevolg van de kwaliteit van jouw telefonische verkoopgesprek?
Na het volgen van deze training:
- Heb je een belmodel om je proactieve commerciële telefoongesprekken op te bouwen
- Weet je hoe je ‘koude’ contacten opwarmt.
- Weet je hoe je de klant kunt triggeren om een afspraak met jou/je collega te maken
- Kun je omschakelen van kort vertellen over jezelf naar vragen stellen over de behoefte van de klant
- Weet je hoe je koopsignalen verzilvert
- Haal je meer afspraken en resultaat uit je gesprekken waardoor commercieel bellen of telefonische acquisitie leuk is (of wordt)
Online training 7: Pitchen
Als je een commerciële rol hebt, zal je regelmatig vertellen wat je doet binnen jouw organisatie. Bijvoorbeeld tijdens netwerkbijeenkomsten, op een zakelijke (of privé) feestje, in een telefoongesprek of aan tafel bij de klant. Dit is jouw kans om jouw organisatie krachtig te positioneren. Hoe pak je dat aan? Hoe trigger je jouw gesprekspartner, zodat hij/zij nieuwsgierig naar jouw dienstverlening (of producten aanbod).
Na het volgen van deze training:
- Weet je hoe de pitch structuur er uit ziet
- Heb je handvatten en tips ontvangen over pitchen
- Weet je hoe je jouw klanten kan enthousiasmeren voor jouw aanbod
- Ken je de do’s en dont’s van (jouw verhaal) pitchen
- Heb je een aantal goede en minder goede voorbeeld pitchen gezien en gehoord, waaruit inspiratie haalt voor jouw pitch(es)
- Heb je jouw (pitch)verhaal gemaakt en opgenomen
- Heb je op jouw pitch feedback gehad van mij (geldt alleen voor de variant met coaching)