Bel met vertrouwen – Zo heb je proactief en professioneel klantcontact!

Proactief bellen
De beller is sneller! Vaak is het effectiever en klantgerichter om met nieuwe of bestaande klanten te bellen dan te mailen. In deze training ontdek je hoe je een gesprek doelgericht voorbereidt en leer je de do’s en don’ts van effectieve telefoongesprekken. Met praktische tips en handvatten overwin je de schroom en bel je met zelfvertrouwen!
Voor wie is de training Proactief bellen
Deze training is geschikt voor elke professional die regelmatig klanten of relaties telefonisch benadert en dit op een prettige, professionele en doeltreffende manier wil doen. Denk aan medewerkers in klantcontact, accountmanagement, servicegerichte functies en ondersteunende rollen en ook adviseurs op allerlei gebied.
Leerdoelen Proactief bellen
Na de training:
- Bereid je telefoongesprekken effectief voor
- Heb je een startpitch paraat
- Ga je ontspannen en zelfverzekerd om met weerstand of vragen
- Open en structureer je een gesprek op een prettige manier
- Sluit je gesprekken klantgericht en met resultaat af
- Weet je hoe je de drempel om te bellen verlaagt
Thema’s Proactief bellen
In de training gaan we o.a. aan de slag met:
- Waarom bellen? De voordelen van direct klantcontact
- Gespreksopbouw en -regie: van opening tot afronding
- Actief luisteren en de juiste vragen stellen
- Omgaan met weerstand of lastige reacties
Werkwijze training Proactief bellen
Deze training is interactief en praktijkgericht. We werken met praktijkvoorbeelden, rollenspellen en feedback om direct toepasbare vaardigheden te ontwikkelen. Je krijgt concrete handvatten en tips om jouw proactiviteit en gespreksvaardigheden aan de telefoon te versterken!
Duur, locatie en planning training Proactief bellen
![]() | Duur: 1 dag (of 2 dagdelen) |
![]() | Locatie: Op locatie |
![]() | Beschikbare data: Op aanvraag |
![]() | Certificaat Proactief bellen Na afronding ontvang je een certificaat van deelname. |
![]() | Meer informatie: info@hoenders.nl of bel 050 – 21 151 37 |