Neem de regie in klantgerichte telefoongesprekken!

Klantgericht telefoneren
Wil jij met meer zelfvertrouwen en professionaliteit telefoneren? In de training Klantgericht telefoneren leer je hoe je gesprekken effectief en klantvriendelijk voert, hoe je moeiteloos aansluit bij de behoefte van de klant en hoe je ook lastige gesprekken professioneel afhandelt. Je ontdekt je sterke punten, krijgt grip op uitdagende situaties en communiceert duidelijk en overtuigend. Met deze training verbeter je niet alleen je telefonische vaardigheden, maar ook de klantbeleving en de beeldvorming van jouw organisatie!
Tip: Kijk ook eens bij de training Klantgericht denken en werken.
Voor wie is de training Klantgericht telefoneren?
Deze training is geschikt voor iedereen die regelmatig telefonisch contact heeft met interne en externe klanten, zoals medewerkers in de klantenservice, sales, support of receptie.
Leerdoelen Klantgericht telefoneren
Na deze training:
- Weet je hoe je professioneel en klantgericht een telefoongesprek voert.
- Kun je de behoeften van de klant snel en effectief achterhalen.
- Weet je hoe je met lastige gesprekken, emoties en klachten omgaat.
- Kun je een positief en overtuigend gesprek voeren, ookal is het slecht nieuws, met aandacht voor de klantbeleving.
- Weet je hoe je de klant vertrouwen in jouw organisatie geeft.
- Ben je in staat om gesprekken efficiënt en doelgericht af te ronden.
Thema’s Klantgericht telefoneren
In de training gaan we o.a. aan de slag met:
- Een sterke opening en begroeting.
- Actief luisteren, positief taalgebruik en de juiste vragen stellen.
- Gesprekstechnieken om aan te sluiten bij de klant.
- De regie houden in het gesprek.
- Omgaan met weerstand en klachten.
- Het gesprek positief en professioneel afsluiten.
Werkwijze training Klantgericht telefoneren
Deze training is interactief en praktijkgericht. We werken met praktijkvoorbeelden, rollenspellen en feedback om direct toepasbare vaardigheden te ontwikkelen. Je krijgt concrete handvatten en tips om je telefonische klantgerichtheid te versterken.
Wil je nóg meer uit de training halen? Dan kun je gebruikmaken van onze online leermodules bij Klantgericht telefoneren! Kijk ook bij: Online leren
Optie: In onze training Klantgericht telefoneren plannen we belronden waarin we met klanten (inbound en/of outbound) bellen. De trainer geeft feedback op de gesprekken. Tussen de rondes door bespreken we de voortgang en delen de deelnemers ervaringen.
Duur, locatie en planning training Klantgericht telefoneren
![]() | Duur: 1 dag (of 2 dagdelen) |
![]() | Locatie: Op locatie |
![]() | Beschikbare data: Op aanvraag |
![]() | Certificaat Klantgericht telefoneren Na afronding ontvang je een certificaat van deelname. |
![]() | Meer informatie: info@hoenders.nl of bel 050 – 21 151 37 |