Focus op de klant!

Klantgericht denken en werken
Klanten zijn de levensader van jouw organisatie. Een proactieve en klantgerichte benadering zorgt voor een sterke relatie en duurzame binding. Hoe breng je klantwensen in kaart? Wat is de ‘vraag achter de vraag’? Hoe behandel je klachten en ga je om met lastige situaties? Wat is jouw communicatiestijl en hoe herken je de stijl van de klant? In deze training leer je hoe je effectief communiceert en verwachtingen overtreft. Zo creëer je klanten die ambassadeurs en relaties voor het leven zijn!
Heb je veel klanten aan de telefoon? Kijk dan ook eens bij Klantgericht telefoneren.
Voor wie is de training Klantgericht denken en werken?
Deze training is geschikt voor professionals die in direct of indirect in contact staan met klanten, zoals medewerkers in de sales, klantenservice, zakelijke en non-profit dienstverlening.
Leerdoelen Klantgericht denken en werken
Na deze training kun je:
- Klantwensen beter in kaart brengen en de ‘vraag achter de vraag’ achterhalen.
- Jouw eigen communicatiestijl herkennen en afstemmen op de klant.
- Effectief omgaan met klachten en lastige situaties.
- Verwachtingen overtreffen en klanten omzetten in loyale ambassadeurs.
Thema’s Klantgericht denken en werken
In de training gaan we o.a. aan de slag met:
- Klantwensen en behoeften analyseren
- De ‘vraag achter de vraag’ achterhalen
- Effectieve communicatie en stijlflexibiliteit
- Klachten als kans: de regie hebben in lastige situaties
- Verwachtingen overtreffen en klanten binden
Werkwijze training Klantgericht denken en werken
Deze training is interactief en praktijkgericht. Door middel van casussen, rollenspellen en oefeningen werk je aan jouw klantgerichte vaardigheden. Je ontvangt direct toepasbare tips en persoonlijke feedback, zodat je met concrete handvatten aan de slag kunt in jouw eigen werkomgeving!
Duur, locatie en planning training Klantgericht denken en werken
![]() | Duur: 1 dag (of 2 dagdelen) |
![]() | Locatie: Op locatie |
![]() | Beschikbare data: Op aanvraag |
![]() | Certificaat Klantgericht denken en werken Na afronding ontvang je een certificaat van deelname. |
![]() | Meer informatie: info@hoenders.nl of bel 050 – 21 151 37 |