Van koude acquisitie naar warm contact!

Training Telefonische acquisitie
Nieuwe klanten zijn essentieel voor de continuïteit van elke organisatie. Maar laten we eerlijk zijn: koude acquisitie is uitdagend. De persoon aan de andere kant van de lijn zit vaak niet op jouw telefoontje te wachten, en je hebt maar kort de tijd om interesse te wekken. Bij klantgericht verkopen stel je vragen in plaats van zelf veel te praten. Maar hoe kom je in de gelegenheid vragen te stellen als jij zelf belt? Hoe zorg je ervoor dat jouw gesprek wél impact maakt?
In deze training leer je hoe je het telefoongesprek zo opbouwt dat je de klant triggert voor een afspraak, je leert hoe je ‘koude’ contacten opwarmt en hoe je koopsignalen verzilvert. Je haalt daarmee meer afspraken en resultaat uit jouw gesprekken en dat maakt commercieel bellen een stuk leuker om te doen!
Tip: kijk ook eens bij: Commerciële gespreksvoering, Klantgericht verkopen FOPEN©, Adviserend verkopen.
Voor wie is de training Telefonische acquisitie
Deze training is perfect voor adviseurs, salesprofessionals en iedereen die telefonische acquisitie effectiever en natuurlijker wil aanpakken.
Leerdoelen Telefonische acquisitie
Na afloop van de training:
- Weet je hoe je een gesprek opent en direct de interesse wekt.
- Kun je ‘koude’ contacten opwarmen en de juiste snaar raken.
- Stel je slimme vragen om de klantbehoefte te ontdekken.
- Herken en benut je koopsignalen voor vervolg van het proces.
- Voel je je zekerder en behaal je meer afspraken en resultaat.
Leerdoelen Telefonische acquisitie
In de training gaan we o.a. aan de slag met:
- Fasen in het verkoopgesprek: hoe bouw je een effectief verkoopgesprek op?
- Startpitch: starten en triggeren in (koude) telefonische acquisitie
- Luisteren en de juiste vragen stellen.
- Omgaan met weerstand en bezwaren.
- Achterhalen van koopmotieven.
- Regie nemen en SMART afsluiten.
Werkwijze training Telefonische acquisitie
Deze training is interactief en praktijkgericht. We werken met praktijkvoorbeelden, rollenspellen en feedback om direct toepasbare vaardigheden te ontwikkelen. Je krijgt concrete handvatten en tips om je telefonische acquisitie te versterken.
Wil je nóg meer uit de training halen? Dan kun je gebruikmaken van onze online leermodules bij Telefonische acquisitie!
Kijk ook bij: Online leren
Optie: In onze training Telefonische acquisitie plannen we belronden waarin we met klanten (inbound en/of outbound) bellen. De trainer geeft feedback op de gesprekken. Tussen de rondes door bespreken we de voortgang en delen de deelnemers ervaringen en successen!
Duur, locatie en planning training Telefonische acquisitie
![]() | Duur: 1 dag (of 2 dagdelen) |
![]() | Locatie: Op locatie |
![]() | Beschikbare data: Op aanvraag |
![]() | Certificaat Telefonische acquisitie Na afronding ontvang je een certificaat van deelname. |
![]() | Meer informatie: info@hoenders.nl of bel 050 – 21 151 37 |