Van beursgesprek naar een waardevolle connectie!

Training Profileren op de beurs
Binnenkort sta je op de beurs. Hoe zorg je ervoor dat je niet zomaar een van de vele deelnemers bent waar mensen aan voorbijlopen? Hoe trek je de aandacht van relevante beslissers en kom je met hen in gesprek? En minstens zo belangrijk: hoe zorg je ervoor dat die gesprekken meer zijn dan een gezellig gesprek en leiden tot waardevolle zakelijke relaties of resultaat?
In deze training leer je hoe je de uitdaging aangaat! Je leert hoe jezelf en je organisatie krachtig presenteert, hoe je een bondige en overtuigende pitch ontwikkelt en hoe je actief en met aandacht gesprekken start én elegant afrondt. Ook ontdek je de belangrijkste do’s en don’ts van beursprofilering. Want hoe maak je van een eerste ontmoeting een duurzame klantrelatie?
Ben jij klaar om je te profileren en van je beursdeelname een succes te maken?
Kijk ook eens bij onze training Pitchen jouw verhaal.
Voor wie is de training Profileren op de beurs?
Deze training is er voor professsionals die op een beurs actief in gesprek willen zijn met potentiële klanten en deze effectieve manier om klanten te binden, te spreken en zichtbaar te zijn in de markt tot een succes willen maken.
Leerdoelen Profileren op de beurs
Na de training:
- Heb je een bondige en krachtige pitch paraat
- Weet je hoe je de regie houdt in het beursgesprek en stuur je aan op concrete actie en conversie, ook ná de beurs
- Ken je een aantal handige vragen/opmerkingen om het gesprek met een beursbezoeker te starten
- Weet je hoe je in kan spelen op de (informatie)behoefte van de beursbezoeker
- Ben je je bewust van je gedrag op de beurs en in de stand en kun je hierop sturen
- (her)Ken je de verschillende typologieën van beursbezoekers en heb je handvatten om daaropin te spelen.
Thema’s Profileren op de beurs
In de training gaan we o.a. aan de slag met:
- Doelen stellen: Met welke reden neemt jouw organisatie deel aan de beurs? Wat is je doel (leads, afspraken) voor een gesprek?
- Contact maken: Hoe kom ik in gesprek/ Welke (door)vragen stel ik? Hoe geef ik sturing?
- (non-)Verbale communicatie: Hoe kom ik over? Welke houding neem ik aan?
- Typologieën van de beursbezoeker: Hoe speel ik effectief in op 7 typologieën van beursbezoekers?
- De Pitch: Kort, krachtig statement van je organisatie en diensten die het levert. Hoe zet je dit overtuigend en authentiek neer?
Werkwijze training Profileren op de beurs
Deze training is interactief en praktijkgericht. We werken met relevante casussen, rollenspellen en feedback om direct toepasbare vaardigheden te ontwikkelen. Je krijgt concrete handvatten en tips om jezelf nóg professioneler op de beurs te presenteren!
Duur, locatie en planning training Profileren op de beurs
![]() | Duur: 1 dag (of 2 dagdelen) |
![]() | Locatie: Op locatie |
![]() | Beschikbare data: Op aanvraag |
![]() | Certificaat Profileren op de beurs Na afronding ontvang je een certificaat van deelname. |
![]() | Meer informatie: info@hoenders.nl of bel 050 – 21 151 37 |