Van goede service naar uitstekende beleving en loyaliteit!

Training Klantgericht denken en werken
Klanten zijn de levensader van jouw organisatie. Een proactieve en servicegerichte benadering intensiveert de relatie en binding met jou en jouw organisatie. Hoe breng je klantwensen in kaart? Hoe behandel je klachten en ga je om met lastige situaties? Wat is jouw communicatiestijl, hoe herken je de stijl van de klant? Hoe overtref je verwachtingen, waardoor klanten ambassadeurs en relaties voor het leven zijn? In deze training leer je hoe je klantgericht denken en werken naar een hoger niveau tilt.
Tip: kijk ook bij: Klantgericht telefoneren. En onze klantcase van Meander Groep.
Voor wie is de training Klantgericht denken en werken
Deze training is voor elke professional die direct of indirect contact heeft met klanten en de klanttevredenheid én klantbinding wil versterken. Denk aan medewerkers in sales, non-profit, klantenservice en zakelijke dienstverlening.
Leerdoelen Klantgericht denken en werken
Na afloop van de training:
- Heb je klantgericht denken als mindset: hoe pas je dit toe in jouw dagelijkse werk?
- Herken je de verschillende klanttypen en hoe je hierop inspeelt met stijlflexibiliteit.
- Weet je hoe je effectief communiceert: je stemt jouw stijl af op die van de klant.
- Kun je op een professionele manier omgaan met klachten en moeilijke situaties.
- Kun je verwachtingen overtreffen en klanten veranderen in ambassadeurs.
Thema’s Klantgericht denken en werken
In de training gaan we o.a. aan de slag met:
- Ins- en outs van de klantgerichte mindset
- Herkennen en beïnvloeden van klantgedrag
- Effectief omgaan met lastige klanten en klachten
- Gesprekstechnieken en regie houden in het gesprek
Werkwijze training Klantgericht denken en werken
Deze training is interactief en praktijkgericht. We werken met realistische klantcases, rollenspellen en praktische oefeningen. Je krijgt direct toepasbare tools en technieken aangereikt, zodat je na afloop met vertrouwen en impact klantgerichter werkt.
Duur, locatie en planning training Klantgericht denken en werken
![]() | Duur: 1 dag (of 2 dagdelen) |
![]() | Locatie: Op locatie |
![]() | Beschikbare data: Op aanvraag |
![]() | Certificaat Klantgericht denken en werken Na afronding ontvang je een certificaat van deelname. |
![]() | Meer informatie: info@hoenders.nl of bel 050 – 21 151 37 |