Koninklijk omgaan met bezwaren: zo maak je van een bezwaar een kans!

Training Omgaan met bezwaren
Omgaan met bezwaren van klanten is een essentieel onderdeel van elk commercieel gesprek. Klanten hebben vragen, twijfels of bezwaren – en juist daarin schuilt een kans. Hoe herken en erken je bezwaren zonder in de verdediging te schieten? Hoe buig je weerstand om naar vertrouwen en zet je een ‘nee’ om in een ‘misschien’ of zelfs een ‘ja’? In deze training leer je hoe je met de juiste aanpak en communicatietechnieken bezwaren kunt omzetten in waardevolle klantrelaties.
Tip: kijk voor aanvullende thema’s bij Onderhandelen naar win-win, Commerciële gespreksvoering, Klantgericht verkopen FOPEN©, Adviserend verkopen.
Voor wie is de training Omgaan met bezwaren?
Deze training is ideaal voor professionals die in klantgerichte of commerciële gesprekken te maken krijgen met bezwaren en hier effectiever mee wil omgaan. Denk aan:
- Consultants en adviseurs die beter willen inspelen op klantvragen, offertes, prijsbezwaren en twijfels.
- Sales- en accountmanagers die klanten willen ‘meenemen’ zonder te pushen.
- Servicemedewerkers die weerstand willen ombuigen naar vertrouwen.
- Medewerkers in commerciële of klantgerichte rollen die hun gesprekstechnieken in weerleggen van bezwaren willen aanscherpen.
Leerdoelen Omgaan met bezwaren
Na de training:
- Heb je inzicht in je eigen manier van omgaan met bezwaren
- Ben je beter in staat aan te sluiten bij de klant
- Houd je de regie in het gesprek
- Kun je naast luisteren, goed samenvatten en doorvragen, het gesprek ombuigen in een oplossing
- Heb je handvatten om bezwaren effectief te kunnen weerleggen
- Ben je daadkrachtiger en overtuigender in gesprek met de klant
Thema’s Omgaan met bezwaren
In de training gaan we o.a. aan de slag met:
- Typen bezwaren – Hoe herken en categoriseer je bezwaren of weerstand?
- Luisteren, samenvatten, doorvragen (LSD) – De basis voor effectieve communicatie.
- OBICO-techniek – Stapsgewijs effectief weerleggen van bezwaren.
- Regie houden in het gesprek – Hoe je voorkomt dat een bezwaar een blokkade wordt.
Werkwijze training Omgaan met bezwaren
Deze training is interactief en praktijkgericht. We werken met praktijkvoorbeelden, rollenspellen en feedback om direct toepasbare vaardigheden te ontwikkelen. Deelnemers krijgen concrete handvatten en tips om bezwaren om te zetten naar kansen.
Wil je nóg meer uit de training halen? Dan kun je gebruikmaken van onze online leermodules bij Omgaan met bezwaren van klanten! Kijk ook bij: Online leren
Duur, locatie en planning training Omgaan met bezwaren
![]() | Duur: 1 dag (of 2 dagdelen) |
![]() | Locatie: Op locatie |
![]() | Beschikbare data: Op aanvraag |
![]() | Certificaat Omgaan met bezwaren Na afronding ontvang je een certificaat van deelname. |
![]() | Meer informatie: info@hoenders.nl of bel 050 – 21 151 37 |