Commercieel telefoneren: van gesprek naar succes!

Training Commercieel telefoneren
Telefonisch contact met klanten biedt een unieke kans om snel tot de kern te komen. Hoe zorg je ervoor dat je niet alleen informeert, maar ook inspeelt op commerciële kansen? Welke vragen stel je om koopsignalen te herkennen en hoe benut je deze zonder opdringerig over te komen?
In deze training leer je hoe je zowel inkomende als uitgaande gesprekken effectiever voert, zodat je klantgericht én commercieel succesvol bent. We gaan aan de slag met praktische gesprekstechnieken, zodat je met meer vertrouwen en resultaat telefonisch contact hebt.
Voor wie is de training Commercieel telefoneren?
Deze training is voor iedereen die telefonisch klantcontact heeft en hier meer commerciële kansen uit wil halen. Of je nu werkt in sales, customer service, accountmanagement, advieswerk of een andere functie waarin je veel belt met (potentiële) klanten – deze training helpt je om effectiever en resultaatgerichter te communiceren een de telefoon.
Leerdoelen Commercieel telefoneren
Na de training:
- Herken je koopsignalen in telefonische klantgesprekken.
- Stel je gerichte vragen om commerciële kansen te benutten.
- Weet je hoe je overtuigend en toch klantgericht communiceert aan de telefoon.
- Voorkom je dat je opdringerig overkomt, terwijl je wél stuurt op resultaat.
- Voer je telefonische gesprekken met meer zelfvertrouwen en commercieel succes.
Thema’s Commercieel telefoneren
In de training gaan we o.a. aan de slag met:
- Een gespreksstructuur 4 A’s plus 1 A
- Een Startpitch paraat hebben en de juiste persoon aan de lijn krijgen
- Koud bellen en het voordeel van warme leads
- Omgaan met bezwaren en weerstand
- Herkennen en benutten van koopsignalen
Werkwijze training Commercieel telefoneren
De training is actief en praktijkgericht met veel tips en tops. Je werkt met herkenbare cases en oefent direct met technieken die je morgen al kunt toepassen. Wil je nóg meer uit de training halen? Dan kun je gebruikmaken van onze online leermodules bij Commercieel telefoneren.
Kijk ook bij: Online leren
Optie: In onze training Commercieel telefoneren plannen we belronden waarin we met klanten (inbound en/of outbound) bellen. De trainer geeft feedback op de gesprekken. Tussen de rondes door bespreken we de voortgang en delen de deelnemers ervaringen en successen!
Duur, locatie en planning training Commercieel telefoneren
![]() | Duur: 1 dag (of 2 dagdelen) |
![]() | Locatie: Op locatie |
![]() | Beschikbare data: Op aanvraag |
![]() | Certificaat Commercieel telefoneren Na afronding ontvang je een certificaat van deelname. |
![]() | Meer informatie: info@hoenders.nl of bel 050 – 21 151 37 |