Een actieve klantbenadering is een essentieel onderdeel van commerciële gespreksvoering. Koude acquisitie kan uitdagend zijn. Je resultaten hangen voor een groot deel af van de wijze waarop je het telefoongesprek opbouwt. Bij klantgericht verkopen stel je vragen in plaats van zelf veel te praten. Maar hoe kom je in de gelegenheid vragen te stellen als jij zelf belt? Hoe zorg je ervoor dat je toch ruimte krijgt om je verhaal te doen, terwijl de klant niet direct op jouw telefoontje zit te wachten? Hoe ga je om met weerstand bij je gesprekspartner en creëer je draagvlak voor jouw aanbod. Hoe krijg je meer afspraken als gevolg van de kwaliteit van jouw telefonische verkoopgesprek?
In onze telefoontraining komen deze aspecten aan de orde.
Na het volgen van onze telefoontraining:
- Heb je een belmodel om je proactieve commerciële telefoongesprekken op te bouwen;
- Weet je hoe je ‘koude’ contacten opwarmt;
- Weet je hoe je de klant kunt triggeren om een afspraak met jou/je collega te maken;
- Kun je omschakelen van kort vertellen over jezelf naar vragen stellen over de behoefte van de klant;
- Weet je hoe je koopsignalen verzilvert;
- Haal je meer afspraken en resultaat uit je gesprekken waardoor commercieel bellen of telefonische acquisitie leuk is (of wordt).