training
& coaching
Jouw groei gemakkelijk gemaakt
Ontdek op maat gemaakte trainingen bij Hoenders Training & Coaching, waar jouw/jullie ontwikkeling centraal staat. Elke training is uniek, gericht op het niveau en de behoeften van individuen of teams, en de doelen van de organisatie. We stemmen onze leerinterventies af op jouw persoonlijke leerdoelen en oefenen met praktijkgerichte casussen. Onze gedegen en persoonlijke aanpak begint met een grondig gesprek om jullie trainingsbehoeften en organisatiesituatie te begrijpen, als basis voor een op maat gemaakt programma. Maak vandaag nog kennis met ons en ontdek hoe we kunnen bijdragen aan jullie groei!
Bekijk onze trainingen
Goede sociale en communicatieve vaardigheden zijn een belangrijke voorwaarde om professioneel en prettig samen te werken. Communiceren doe je altijd, zowel verbaal als non-verbaal. Hoe communiceer je zelf en welke invloed heeft dat op anderen? Hoe breng je een boodschap goed over en sluit je aan bij jouw gesprekspartner? In deze training werken we onder andere met het communicatieschema waaruit blijkt hoe de boodschap anders kan overkomen dan je bedoelt. Je ontdekt het grote belang van non-verbale communicatie en waar je zoal op kunt letten bij jezelf en anderen. En we oefenen met de LSD-methode, want actief Luisteren, geregeld Samenvatten en Doorvragen maken de communicatie transparant en bevestigen het contact met je gesprekspartner. In deze training leer je (nog) beter communiceren en daar is altijd winst te behalen!
Een vervolg op deze training kan bijvoorbeeld zijn: Slecht nieuws brengen en omgaan met emoties, klantgericht denken en werken, klantgericht telefoneren, assertief en overtuigend communiceren.
Klanten zijn de levensader van jouw onderneming. Een proactieve en klantgerichte benadering intensiveert de relatie en binding met jou en jouw organisatie. Hoe breng je klantwensen in kaart? Wat is de ‘vraag achter de vraag’ ? Hoe behandel je klachten en ga je om met lastige situaties? Wat is jouw communicatiestijl, hoe herken je de stijl van de klant? Met stijlflexibiliteit speel je in op verschillende klanttypen en communicatiestijlen. Hoe overtref je verwachtingen, waardoor klanten ambassadeurs en relaties voor het leven zijn?
Heb je veel klanten aan de telefoon? Kijk dan ook eens bij Klantgericht telefoneren.
Goed professioneel contact per telefoon is belangrijk voor de beeldvorming van jouw organisatie. Hoe voer je professionele telefoongesprekken en krijg je tevreden klanten? In deze training leer je de structuur van het klantgerichte telefoongesprek om zo de regie te nemen en te houden in het klantcontact. Je leert de basics van gesprekstechnieken en hoe je omgaat met slecht nieuws, klachten en emoties van klanten. In de training gaan we met deze thema’s aan de slag.
Ook interessant bij klantcontact: Klantgericht denken en werken.
Deze training spitst zich toe op persoonlijke aandacht voor de uitvoering van het werk in de dagelijkse praktijk. De trainer is aanwezig op de werkvloer. Deze formule past uitstekend bij een telefoontraining. De trainer zit naast jou als je met klanten/cliënten belt en we bespreken direct de tips & tops. Of tijdens een trainingssessie beluisteren we opgenomen klantgesprekken, geven de deelnemers elkaar feedback en vult de trainer aan. Kies deze training bijvoorbeeld in samenhang met Klantgericht telefoneren.
Als dienstverlenende professional wil je klanten (of collega’s) graag helpen. Maar soms kan (of wil) je datgene wat de ander vraagt niet. Slecht nieuws brengen kan leiden tot emoties, zoals boosheid, teleurstelling of frustratie. In deze training leer je hoe emoties werken en hoe jij deze effectief op kunt vangen. Je leert hoe je discussie vermijdt en hoe je het gesprek sneller tot een goed einde brengt. De ander accepteert jouw boodschap, met behoud van de goede (klant)relatie.
Deze training combineert goed met bijvoorbeeld Klantgericht denken en werken, Klantgericht telefoneren.
Wat doe je als het in een situatie of gesprek spannend wordt? Onze natuurlijke reactie is flight, fright, freeze, terwijl dit vaak contraproductief werkt. In deze training gaan we aan de hand van het model Assertiviteit in op de verschillende perspectieven en wat dit betekent voor jou en je gesprekspartner. We gaan aan de slag met effectieve technieken die je helpen om assertief te communiceren in lastige situaties, om de discussie zinvol uit de weg te gaan en om verzoeken respectvol te weigeren. Assertiviteit is het recht om gehoord te worden, om te zeggen wat je voelt en om je mening te geven!
Je relatie met klanten en collega’s is belangrijk voor jou en jouw organisatie. Je bent dienstbaar en geniet van een prettige samenwerking. Impliciet verwacht je dit ook van de ander. De praktijk is weerbarstiger. Klantgericht handelen betekent niet dat je alles hoeft te accepteren. Als de ander over de grens gaat, mag je die ander hierop aanspreken. Als je dit niet doet, zal het gedrag aanblijven en vaak erger worden. Waar ligt jouw grens? Hoe zeg je dit duidelijk? Welke lichaamstaal past bij jouw boodschap? En wat kan je doen als iemand jouw grens niet respecteert? In de training krijg je handvatten en vertrouwen om in de praktijk assertiever te zijn en duidelijker grenzen aan te geven.
In het dagelijks werk zijn uitstekende communicatieve vaardigheden onmisbaar. De interne communicatie en samenwerking verbeteren aanzienlijk als je je bewust bent van je eigen stijl en die van je collega’s/leidinggevenden. En vervolgens: hoe speel je goed op elkaar in en versterk je elkaar met behoud van de relatie? In deze training leer je hoe je je boodschap aanpast aan verschillende gesprekspartners en situaties. Daarmee sluit je beter aan bij de ander en bereik je meer resultaat in het gesprek. Je test jouw eigen communicatiestijl, gaat die van anderen herkennen en je leert hoe je effectief reageert op verschillende communicatiestijlen.
Van effectieve feedback groeien we en als wij groeien dan groeien de resultaten van de organisatie met ons mee. Feedback geven en ontvangen is niet gemakkelijk. Vaak zijn we bezorgd dat dit negatieve gevolgen heeft voor onze relatie met een goede collega. Dus zeggen we niks en wuiven we dit weg met argumenten als: “ach zo erg is het ook weer niet” of “dit is de taak van onze manager”. Daarmee ontneem je jezelf en de ander een kans om te groeien. Hoe geef je nu zo feedback dat het bij de ander goed overkomt? In deze training bieden we een model dat je kunt gebruiken bij het geven van feedback. We leren over feedbackculturen en oefenen het opbouwend aanspreken en complimenteren van de ander. Wil je dienstbaar zijn maar niet alles van de ander accepteren? Volg dan deze training!
Kijk dan ook eens bij Grenzen stellen en assertiviteit.
Als adviseur krijg je te maken met verschillende interne en/of externe belangen. Hoe ga je daarmee om en wat betekent dit voor jouw positie? Tijdens deze training behandelen we de fasen van het advies(traject), omgaan met (tegengestelde) belangen, de belangrijkste eigenschappen van een goede adviseur, hoe je effectief omgaat met weerstand en hoe je jouw advies zo overtuigend mogelijk presenteert. Een training waarvan je als adviseur direct profijt hebt!
De beller is sneller. Vaak is het effectiever en klantgerichter om met nieuwe of bestaande klanten te bellen. In deze training ontdek je hoe je een gesprek doelgericht voorbereidt en leer je de do’s en don’ts van effectieve telefoongesprekken. Met praktische tips en handvatten overwin je de schroom en bel je met zelfvertrouwen.
Zie ook: klantgericht telefoneren.
Gedragsverandering is lastig. Als coach, begeleider of therapeut is de verleiding groot om (goedbedoelde) adviezen te geven. De kans op (on)zichtbare weerstand of apathie is groot. Motiverende gespreksvoering is een wetenschappelijk beproefde methode, die gericht is op intrinsieke motivatie en verandertaal vanuit de coachee/cliënt zelf. In combinatie met een concrete plangerichte benadering, leidt dit tot duurzame resultaten. Daar wordt zowel de cliënt als de coach/therapeut blij van.
Jij bent ervan overtuigd dat je een goed advies hebt. Nu die ander nog. Hoe pak je dat aan? In deze training leer je hoe je kunt inspelen op de behoefte van de ander – en de ander zelfs van standpunt kunt laten veranderen. We gaan aan de slag met gedragsstijlen, het verschil tussen Push- en Pull-technieken, koninklijk pareren van weerstand en/of kritiek en hoe je de ander bij jouw verhaal betrekt. Je leert 7 verschillende beïnvloedingsstrategieën toe te passen. Na afloop durf jij vol zelfvertrouwen je standpunten in te nemen en weet je mensen subtiel en ongemerkt te beïnvloeden.
Een mooie aanvulling op deze training is: Sprankelend presenteren, Pitchen van jouw verhaal.
Deze (online) training kan op maat worden gemaakt voor elke beroepsgroep. Online therapeutische interventies kunnen efficiënter en zijn minstens zo effectief als een fysieke behandeling. Maar hoe overtuig je de cliënt om te videobellen? Hoe pak je zo’n videoconsult aan? Wat zijn de do’s-and-don’ts van videobellen? In deze online training leer je de wetenschappelijke onderbouwing van de effectiviteit van online therapie en hoe je jouw omgeving inricht voor een professionele indruk. Je leert hoe je jouw online gesprek opbouwt, hoe je omgaat met weerstand van de cliënt en welke strategieën er zijn om invloed uit te oefenen. Daarbij krijg je tips en handvatten om de cliënt te inspireren tijdens het videobellen.
Veel professionals ervaren de combinatie van hun rol als inhoudelijk deskundig adviseur en de rol van ‘verkoper’ van hun producten en/of diensten als lastig. Hoe combineer je beide rollen zó dat je dicht bij jezelf blijft, voorziet in de behoefte van de klant, ruim voldoende opdrachten genereert en ‘verkopen’ jou energie geeft? Op welke manier krijg je een gestructureerd gesprek waarbij jouw belang (onopvallend) aan bod komt? Wat doe je om in beeld te blijven bij de prospect/klant als deze (nu nog) geen opdracht voor je heeft? Hoe werk je proactief en pak je acquisitie aan op een manier die bij je past en waarbij je je prettig voelt? Met deze thema’s gaan we in de training aan de slag. Combineer deze training bijvoorbeeld met Commercieel telefoneren.
Je wilt graag iets verkopen zonder opdringerig over te komen? In deze training leer je de gesprekstechniek FOPEN© waarmee je de vraag achter de vraag van de klant ontdekt. Het is een vraagtechniek die je in 5 stappen houvast geeft in het verkoopgesprek. Je leert koopmotieven te herkennen, op te vragen en te verzilveren. Kortom, je leert hoe je draagvlak creëert voor jouw oplossing.
Deze training combineert goed met bijvoorbeeld Commerciële gespreksvoering, Commercieel telefoneren, Omgaan met bezwaren van klanten
Telefonisch contact met klanten biedt veel voordelen. Je kan doorvragen op antwoorden en/of opmerkingen en dat maakt je efficiënter en slagvaardiger dan in mailcontact. Vaak ontstaat behoefte aan jouw dienstverlening of producten in gesprek met de klant, mits jij (de juiste) vragen stelt. Zowel in inkomende als in uitgaande gesprekken kan de klant signalen afgeven van een behoefte aan jouw diensten (of producten). Hoe herken je deze koopsignalen en op welke wijze speel je hierop in, zonder dat je overkomt als drammerige verkoper? In de training gaan we met deze thema’s aan de slag.
Interessante aanvullende thema’s zijn: Commerciële vaardigheden, Commerciële gespreksvoering.
Duurzame relaties zijn van essentieel belang voor iedere organisatie of bedrijf. Relatiebeheer speelt daarom een grote rol in commerciële functies. In deze training leer je hoe je relatiebeheer effectief vormgeeft. Hoe bouw je winstgevende relaties op en hoe onderhoud je deze? Hoe haal je meer uit bestaande relaties? We focussen ook op de eigen klanten en prospects en hoe je continuïteit en groei in je opdrachtenportefeuille krijgt. Interesse in klanten werven? Kijk ook eens bij: Telefonische acquisitie.
Deze training is de basis voor het voeren van één-op-één commerciële gesprekken. Je leert wat koopmotieven zijn en hoe je erop inspeelt. Je leert de juiste type vragen stellen om de behoefte van klant goed in beeld te krijgen. Je test je eigen manier van de deal sluiten en krijgt handvatten hoe je door kunt pakken in je verkoopgesprek.
Combineer deze training bijvoorbeeld met Klantgericht verkopen FOPEN©, Omgaan met bezwaren van klanten, Pitchen van jouw verhaal.
Omgaan met bezwaren is onlosmakelijk verbonden aan commerciële gesprekken. Hoe buig je bezwaren om in kansen? Hiermee bouw je vertrouwen op en bind je klanten aan jouw organisatie.
Kijk ook eens bij Onderhandelen naar win-win, Commerciële gespreksvoering, Klantgericht verkopen FOPEN©, Adviserend verkopen.
Een goed onderhandel resultaat bereik je als je creatief bent en met zelfvertrouwen omgaat met de belangen van de ander en die van jezelf. In deze training ontwikkel je je onderhandelingsvaardigheden om met (zelf)vertrouwen tot een top resultaat te komen, met behoud van de relatie met je onderhandelpartner. Je leert 6 effectieve onderhandeltechnieken, je test jouw eigen onderhandelstijl en je bent in staat om een effectieve positie in te nemen voor een win-win resultaat.
Deze training is goed te combineren met bijvoorbeeld Commerciële gespreksvoering, Klantgericht verkopen FOPEN©, Adviserend verkopen, Omgaan met bezwaren van klanten.
Wil je meer omzet en/of orders? Met deze training krijg je meer kennis van en vaardigheden in het verkoopvak. Dat geeft vertrouwen en handvatten voor commercieel succes! Na afloop van deze training doorgrond je het professionele verkoopgesprek, sluit je optimaal aan bij de klant, heb je inzicht in je huidige aanpak en sterke punten, stel je doelen, ben je in staat om te gaan met lastige situaties, en verkoop je meer en effectiever bij de klant. Goed te combineren met: Pitchen van jouw verhaal.
Jij bent ervan overtuigd dat je een goed advies hebt. Nu die ander nog. Hoe pak je dat aan? In deze training leer je hoe je kunt inspelen op de behoefte van de ander – en de ander zelfs van standpunt kunt laten veranderen. We gaan aan de slag gedragsstijlen, het verschil tussen Push- en Pull-technieken, koninklijk pareren van weerstand en/of kritiek en hoe je de ander ongemerkt kunt beïnvloeden. Na afloop durf jij vol zelfvertrouwen je standpunten in te nemen en weet je mensen subtiel en onzichtbaar te beïnvloeden.
Een mooie aanvulling op deze training is: Sprankelend presenteren, Pitchen van jouw verhaal.
Nieuwe klanten zijn noodzakelijk om continuïteit van de onderneming te waarborgen. Koude acquisitie is uitdagend. De klant zit niet altijd op jouw telefoontje te wachten en je hebt vaak weinig tijd om de voordelen te pitchen. Je resultaten hangen voor een groot deel af van jouw vaardigheden en de wijze waarop jij jouw telefoongesprek opbouwt. Bij klantgericht verkopen stel je vragen in plaats van zelf veel te praten. Maar hoe kom je in de gelegenheid vragen te stellen als jij zelf belt? In deze training leer je hoe je het telefoongesprek zo opbouwt dat je de klant triggert voor een afspraak, je leert hoe je ‘koude’ contacten opwarmt en hoe je koopsignalen verzilvert. Je haalt daarmee meer afspraken en resultaat uit jouw gesprekken en dat maakt commercieel bellen een stuk leuker om te doen!
Zie ook: Commerciële gespreksvoering, Klantgericht verkopen FOPEN©, Adviserend verkopen.
Klanten zijn de levensader van jouw onderneming. Een proactieve en klantgerichte benadering intensiveert de relatie en binding met jou en jouw organisatie. Hoe breng je klantwensen in kaart? Hoe behandel je klachten en ga je om met lastige situaties? Wat is jouw communicatiestijl, hoe herken je de stijl van de klant? Met stijlflexibiliteit speel je in op verschillende klanttypen en communicatiestijlen. Hoe overtref je verwachtingen, waardoor klanten ambassadeurs en relaties voor het leven zijn?
Zie ook: Klantgericht telefoneren. En onze klantcase van Meander Groep.
Goed professioneel contact per telefoon is belangrijk voor de beeldvorming van jouw organisatie. Hoe voer je professionele telefoongesprekken en heb je tevreden klanten? In deze training leer je de structuur van het klantgerichte telefoongesprek om zo de regie te nemen en te houden in het klantcontact. Je leert de basics van gesprekstechnieken en hoe je omgaat met slecht nieuws, klachten en emoties van klanten.
Zie ook: Klantgericht denken en werken. En onze klantcase van Meander Groep.
Geregeld word je gevraagd te vertellen wat je doet binnen jouw organisatie. Bijvoorbeeld tijdens netwerkbijeenkomsten, op een zakelijk (of privé) feestje, in een telefoongesprek of aan tafel bij de klant. Dit is jouw kans om jouw organisatie krachtig te positioneren. Hoe pak je dat aan? Hoe trigger je jouw gesprekspartner, zodat hij/zij nieuwsgierig wordt naar jouw dienstverlening of producten? In deze training leer je de structuur van een pitch gebruiken, ken je de do’s en dont’s en heb je jouw (pitch)verhaal gemaakt, opgenomen en laten horen! Kortom: na deze training ben je er helemaal klaar voor om met zelfvertrouwen, kort en enthousiast te vertellen over jouw organisatie en werk.
Zie ook: Sprankelend presenteren.
Wil je jouw presentatievaardigheden naar een hoger niveau tillen? Leer hoe je boeiende presentaties maakt, je publiek betrekt en zelfverzekerd voor een groep staat. Je leert enthousiasmeren in een authentieke stijl die de beste versie van jou doet laten schitteren.
Zie ook: Pitchen van jouw verhaal
Binnenkort sta je op de beurs. In deze training leer je hoe je in gesprek komt met relevante beslissers in de branche en hoe je elegant gesprekken beëindigt. Je ontwikkelt een bondige en krachtige pitch en leert de do’s en donts van profileren op de beurs. Hoe verleid je interessante prospects tot loyale en renderende klanten?
Kijk ook eens bij Pitchen jouw verhaal.
Wil jij leren hoe je jouw netwerk actief kunt mobiliseren om waardevolle leads te genereren? Leer hoe je relaties kunt inspireren om enthousiaste ambassadeurs worden. Ontdek hoe je top-of-mind blijft bij je klanten en hoe je jouw communicatiekracht kunt inzetten om onzichtbaar te beïnvloeden. Leer de principes van beïnvloeding te gebruiken om jouw relaties te transformeren tot promotors. Met praktische handvatten uit onze training kun je direct de volgende dag aan de slag om jouw netwerk optimaal te benutten.
Deze training spitst zich toe op persoonlijke aandacht voor de uitvoering van het werk in de dagelijkse praktijk. De trainer is aanwezig op de werkvloer. Deze formule past uitstekend bij een telefoontraining. De trainer zit naast jou als je met prospects/klanten belt en we bespreken direct de tips & tops. Of tijdens een trainingssessie beluisteren we opgenomen klantgesprekken, geven de deelnemers elkaar feedback en vult de trainer aan. Bijvoorbeeld in samenhang met Commercieel telefoneren, klantgericht telefoneren, telefonische acquisitie
Wil je meer inzicht krijgen in hoe je sponsoren kunt benaderen en een goede relatie met ze op kunt bouwen? In deze training leer je onder meer hoe je in contact komt met potentiële sponsors, hoe je hun support-motieven in kaart brengt, hoe je ze benadert, hoe je een relatie met ze opbouwt, hoe je je netwerk optimaal benut en hoe je weerstand op een elegante wijze pareert. Na deze training heb je alle kennis en vaardigheden in huis om een stakeholder ‘for life’ te creëren.
Motiveren gaat verder dan simpelweg instructies geven; het gaat om het raken van anderen, het creëren van vertrouwen en het begrijpen van wat hen drijft. In deze training leer je hoe je mensen meeneemt in jouw verhaal en hoe je jouw doelen naadloos kunt verbinden met die van hen. Misschien ook interessant voor jou: Slecht nieuws brengen en omgaan met emoties
Ontdek dan het belang van zelfinzicht in je leiderschapsstijl en hoe je deze verder kunt ontwikkelen. Deze training richt zich op praktische vaardigheden waarmee je jouw team kunt stimuleren, motiveren en helpen bij het behalen van hun doelen.
Leer ook hoe je jouw rol en positie binnen de organisatie definieert en hoe je effectief omgaat met verschillende belangen en doelen, zowel van je medewerkers als van de afdeling en de organisatie. En niet te vergeten jouw eigen doelen. Krijg inzicht in jouw unieke leiderschapsstijl, leer hoe je kunt inspelen op de behoeften van je team, motiveer en stimuleer hen, en voer effectieve gesprekken.
Van effectieve feedback groeien we en als wij groeien dan groeien de resultaten van de organisatie met ons mee. Feedback geven en ontvangen is niet gemakkelijk. Vaak zijn we bezorgd dat dit negatieve gevolgen heeft voor onze relatie met een goede collega. Dus zeggen we niks en wuiven we dit weg met argumenten als: “ach zo erg is het ook weer niet” of “dit is de taak van onze manager”.
Daarmee ontneem je jezelf en de ander een kans om te groeien. Hoe geef je nu zo feedback dat het bij de ander goed overkomt? In deze training bieden we een model dat je kunt gebruiken bij het geven van feedback. We leren over feedbackculturen en oefenen het opbouwend aanspreken en complimenteren van de ander. Wil je dienstbaar zijn maar niet alles van de ander accepteren? Kijk dan ook eens bij Grenzen stellen en assertiviteit bij communicatie.
Slecht nieuws brengen is inherent aan de rol die je als leidinggevende hebt. Ontdek hoe emoties werken en hoe je ze kunt opvangen bij het brengen van moeilijke boodschappen. Hoe vermijd je discussies en leer hoe je het gesprek snel en constructief kunt afronden. Zo ontwikkel je vaardigheden om slecht nieuws op een professionele en empathische manier over te brengen. In deze training gaan we hiermee concreet aan de slag, met praktijkvoorbeelden.
In de rol van adviseur krijg je te maken met verschillende interne en/of externe belangen. Hoe ga je daarmee om en wat betekent dit voor jouw positie? Tijdens deze training behandelen we de fasen van het advies(traject), omgaan met (tegengestelde) belangen, de belangrijkste eigenschappen van een goede adviseur, hoe je effectief omgaat met weerstand en hoe je jouw advies zo overtuigend mogelijk presenteert. Na de training heb je concrete handvatten om het geleerde direct toe te passen in de praktijk.
Leer hoe je jouw zelfbewustzijn vergroot, jouw sterke punten maximaliseert en valkuilen en/of belemmeringen overwint. Ontwikkel vaardigheden om beter om te gaan met uitdagingen, stress te verminderen en meer voldoening te halen uit je werk en leven. Deze training biedt een krachtige mix van inzichten, oefeningen en strategieën om jouw potentieel volledig te benutten.
Wil je jouw presentatievaardigheden naar een hoger niveau tillen? Leer hoe je boeiende presentaties maakt, je publiek betrekt en zelfverzekerd voor een groep staat. Je leert enthousiasmeren in een authentieke stijl die de beste versie van jou doet laten schitteren. Een aanvullende tip is de training Pitchen van jouw verhaal (zie de trainingen onder commercie).
Als leidinggevende heb je te maken met verschillende belangen en posities. Op welke manier kun je inspelen op de behoeften van anderen en zelfs hun standpunten veranderen? We behandelen verschillende onderwerpen, zoals gedragsstijlen, het onderscheid tussen Push- en Pull-technieken, concrete handvatten voor het pareren van weerstand en kritiek, en hoe je anderen betrekt bij jouw belang/standpunt. Je leert 7 beïnvloedingsprincipes en leert hoe je ze kunt toepassen. Een mooie aanvulling op deze training is: Sprankelend presenteren, Pitchen van jouw verhaal (zie de trainingen onder commercie).
Hoe kun je je medewerkers coachen en motiveren om zelfstandig en resultaatgericht te werken? In deze training ontdek je jouw unieke coachingsstijl en leer je hoe je verschillende benaderingen kunt gebruiken om zowel teamresultaten als persoonlijke doelen van medewerkers te bereiken. We behandelen essentiële aspecten zoals de grondhouding en basisprincipes van coachend leiderschap, gespreksopbouw, het effectief aanspreken en afspreken, en het delegeren van verantwoordelijkheden. Na deze training ben je in staat om op een coachende manier leiding te geven en het beste uit je team te halen.
Herken je dat er elke dag nog items op de to-do lijst staan als de dag om is? Dat geeft onrust en stress. Beter omgaan met afleidingen, je overvolle inbox en ad hoc klusjes, evenals prioriteiten en grenzen stellen helpen aanzienlijk. In ons programma timemanagement komen diverse methodieken aan de orde waar je concreet mee aan slag gaat. Hoe maak je DE dag tot JOUW dag!
Je bent goed in je vak. Deze kennis en ervaring je wil overbrengen op jouw collega’s. In deze train-de-trainer ga je aan de slag met je persoonlijke stijl. Hoe sta jij voor de groep? Welke kwaliteiten kan je inzetten? Hoe stimuleer je intrinsieke motivatie? Hoe coach je en creëer je interactie in jouw training? Na afloop van deze training; kun je structuur bieden, weet je welke werkvormen je kunt toepassen, weet je op welke wijze je feedback geeft en heb je inzicht in je sterke en verbeterpunten. We werken aan het stellen van doelen voor een training, het kiezen van de juiste werkvormen en interactietechnieken en we gaan dit zeker oefenen! Na afloop sta je meer ontspannen en zelfverzekerd voor de groep.
Staat jouw training er niet tussen. Wij werken op maat en bekijken graag samen met jou wat er nodig is om de volgende stap te maken in de ontwikkeling van jezelf en/of jouw team.
Trainingstraject op maat
Voor effectief leren is het 70:20:10 model altijd onze leidraad, dit is een combinatie van drie verschillende soorten ervaringen: ervaringen in de werkomgeving, interactie met anderen en training. Onze trainingen zijn interactief, enthousiasmerend en zitten vol handvatten en tops & tips. We oefenen, vaak samen met een professionele trainingsacteur, jullie praktijksituaties. In het werk heb je er direct profijt van!
We geven de voorkeur aan blended leren, waarmee we door jullie online voorbereiding, op de trainingsdag direct concreet aan de slag kunnen. Wij hebben hiervoor ons eigen leerplatform ontwikkeld dat aansluit op de trainingsdagen. Wij helpen jou een compleet programma samen te stellen.
Jouw eigen (online) training
Staat jouw training er niet tussen. Bel/mail ons gerust. Wij werken op maat en bekijken graag samen met jou wat er nodig is om de volgende stap te maken in ontwikkeling van jouzelf en/of jouw team.
Verrassende en innovatieve wijze van coachen
Je laten coachen door een externe expert biedt andere, nieuwe invalshoeken. Doordat er geen sprake is van hiërarchische verhoudingen, ervaar je meer vrijheid en veiligheid. Zo werk je effectief aan je professionele en persoonlijke ontwikkeling. Als externe coach bieden wij het voordeel van afstand en neutraliteit. Met als resultaat: verrassende en innovatieve suggesties en een out-of-the-box perspectief. Dit kan natuurlijk ‘live’, bijvoorbeeld op ons kantoor in Groningen of bij jou. Of online via Zoom of Teams.
Mis je de persoonlijke touch van trainingen in groepen voor jouw specifieke ontwikkelingsvraagstuk? Dan is 1-op-1 coaching perfect voor jou. We stellen samen een maatwerk coachingtraject op, gericht op jouw dagelijkse werkpraktijk. Met volledige flexibiliteit, eventueel ondersteund door een online leerprogramma en met afgesproken intervallen om het geleerde in de praktijk te oefenen.
Birkman
Als je het wilt kunnen wij voorafgaand aan de coaching een Birkman analyse maken, zodat je de resultaten uit deze gevalideerde en betrouwbare test kunt gebruiken in jouw werk. De Birkman Methode geeft inzicht in jouw drijfveren/motivatie, sterke- en verbeterpunten, behoeften en stressgedrag. Hiermee krijg je zicht op gedrag van jezelf en anderen. De Birkman Methode is een onafhankelijk feedbackinstrument dat jouw zelfinzicht in hoge mate vergroot. Wij hebben hier goede ervaringen mee!