training
& coaching
Jouw groei gemakkelijk gemaakt
Ontdek op maat gemaakte trainingen bij Hoenders Training & Coaching, waar jouw/jullie ontwikkeling centraal staat. Elke training is uniek, gericht op het niveau en de behoeften van individuen of teams, en de doelen van de organisatie. We stemmen onze leerinterventies af op jouw persoonlijke leerdoelen en oefenen met praktijkgerichte casussen. Onze gedegen en persoonlijke aanpak begint met een grondig gesprek om jullie trainingsbehoeften en organisatiesituatie te begrijpen, als basis voor een op maat gemaakt programma. Maak vandaag nog kennis met ons en ontdek hoe we kunnen bijdragen aan jullie groei!
Bekijk onze trainingen
Goede sociale en communicatieve vaardigheden zijn een belangrijke voorwaarde om professioneel en prettig samen te werken. Communiceren doe je altijd, zowel verbaal als non-verbaal. Hoe communiceer je zelf en welke invloed heeft dat op anderen? Hoe breng je een boodschap goed over en sluit je aan bij jouw gesprekspartner? In deze training werken we onder andere met het communicatieschema waaruit blijkt hoe de boodschap anders kan overkomen dan je bedoelt. Je ontdekt het grote belang van non-verbale communicatie en waar je zoal op kunt letten bij jezelf en anderen. En we oefenen met de LSD-methode, want actief Luisteren, geregeld Samenvatten en Doorvragen maken de communicatie transparant en bevestigen het contact met je gesprekspartner. In deze training leer je (nog) beter communiceren en daar is altijd winst te behalen! Een vervolg op deze training kan bijvoorbeeld zijn: Slecht nieuws brengen en omgaan met emoties, Klantgericht denken en werken, Klantgericht telefoneren, Assertief en overtuigend communiceren
Goed professioneel contact per telefoon is belangrijk voor de beeldvorming van jouw organisatie. Hoe voer je professionele telefoongesprekken en krijg je tevreden klanten? In deze training leer je de structuur van het klantgerichte telefoongesprek om zo de regie te nemen en te houden in het klantcontact. Je leert de basics van gesprekstechnieken en hoe je omgaat met slecht nieuws, klachten en emoties van klanten. Ook interessant bij klantcontact: Klantgericht denken en werken .
De beller is sneller. Vaak is het effectiever en klantgerichter om met nieuwe of bestaande klanten te bellen. In deze training ontdek je hoe je een gesprek doelgericht voorbereidt en leer je de do’s en don’ts van effectieve telefoongesprekken. Met praktische tips en handvatten overwin je de schroom en bel je zelfvertrouwen. Zie ook: klantgericht telefoneren.
Motiveren gaat verder dan simpelweg instructies geven; het gaat om het raken van anderen, het creëren van vertrouwen en het begrijpen van wat hen drijft. In deze training leer je hoe je mensen meeneemt in jouw verhaal en hoe je jouw doelen naadloos kunt verbinden met die van hen. Misschien ook interessant voor jou: Slecht nieuws brengen en omgaan met emoties
Trainingstraject op maat
Voor effectief leren is het 70:20:10 model altijd onze leidraad, dit is een combinatie van drie verschillende soorten ervaringen: ervaringen in de werkomgeving, interactie met anderen en training. Onze trainingen zijn interactief, enthousiasmerend en zitten vol handvatten en tops & tips. We oefenen, vaak samen met een professionele trainingsacteur, jullie praktijksituaties. In het werk heb je er direct profijt van!
We geven de voorkeur aan blended leren, waarmee we door jullie online voorbereiding, op de trainingsdag direct concreet aan de slag kunnen. Wij hebben hiervoor ons eigen leerplatform ontwikkeld dat aansluit op de trainingsdagen. Wij helpen jou een compleet programma samen te stellen.
Jouw eigen (online) training
Staat jouw training er niet tussen. Bel/mail ons gerust. Wij werken op maat en bekijken graag samen met jou wat er nodig is om de volgende stap te maken in ontwikkeling van jouzelf en/of jouw team.
Verrassende en innovatieve wijze van coachen
Je laten coachen door een externe expert biedt andere, nieuwe invalshoeken. Doordat er geen sprake is van hiërarchische verhoudingen, ervaar je meer vrijheid en veiligheid. Zo werk je effectief aan je professionele en persoonlijke ontwikkeling. Als externe coach bieden wij het voordeel van afstand en neutraliteit. Met als resultaat: verrassende en innovatieve suggesties en een out-of-the-box perspectief. Dit kan natuurlijk ‘live’, bijvoorbeeld op ons kantoor in Groningen of bij jou. Of online via Zoom of Teams.
Mis je de persoonlijke touch van trainingen in groepen voor jouw specifieke ontwikkelingsvraagstuk? Dan is 1-op-1 coaching perfect voor jou. We stellen samen een maatwerk coachingtraject op, gericht op jouw dagelijkse werkpraktijk. Met volledige flexibiliteit, eventueel ondersteund door een online leerprogramma en met afgesproken intervallen om het geleerde in de praktijk te oefenen.
Birkman
Als je het wilt kunnen wij voorafgaand aan de coaching een Birkman analyse maken, zodat je de resultaten uit deze gevalideerde en betrouwbare test kunt gebruiken in jouw werk. De Birkman Methode geeft inzicht in jouw drijfveren/motivatie, sterke- en verbeterpunten, behoeften en stressgedrag. Hiermee krijg je zicht op gedrag van jezelf en anderen. De Birkman Methode is een onafhankelijk feedbackinstrument dat jouw zelfinzicht in hoge mate vergroot. Wij hebben hier goede ervaringen mee!