Veel professionals hebben een hekel aan koude acquisitie. Hoe kom je aan (warme) leads? Hoe richt je jouw acquisitie zo in dat je de kans op het maken van een afspraak aanzienlijk vergroot? Hoe zorg je dat de pijplijn gevuld is en blijft met opdrachten?
Telefonische acquisitie is een vak apart. Een vak dat je kunt leren. Belangrijk onderdeel van het succes zit in jouw vaardigheden. In deze training leer je hoe je telefonische acquisitie omzet in afspraken. Afspraken die uiteindelijk leiden tot opdrachten.
Na afloop van de training:
- heb je jouw eigen salespitch die past bij jou en de organisatie die je vertegenwoordigt;
- ken je de structuur van het commerciële/klantgerichte telefoongesprek;
- heb je handvatten hoe je telefonische acquisitie leuk en effectief kunt maken;
- heb je geleerd hoe je de klant kunt ontspannen en beïnvloeden;
- weet je hoe je draagvlak kunt creëren voor jouw oplossing (en/of die van de organisatie);
- ben je effectiever en scoor je meer afspraken;
- heb je waardevolle klantafspraken.
In onze training Telefonische acquisitie plannen we tijd in waarin je klanten en/of prospects gaat opbellen. De trainingslocatie biedt de mogelijkheid dat een ieder zelf zijn eigen klanten belt. De trainer geeft feedback op de gesprekken. Tussen de rondes door bespreken we de voortgang en deel je ervaringen en successen met de groep.
Onderwerpen die deze training behandelt:
- Fasen van het telefoongesprek
- Welke gesprekstechnieken kan ik toepassen om de (impliciete) behoeften van de klant te ontdekken (de vraag achter de vraag)?
- Belscript of verkooppitch aan de telefoon.
- Hoe trigger je de klant?
- Koopsignalen herkennen en verzilveren
- Hoe presenteer ik mijn aanbod overtuigend?
- Wat zijn koopmotieven en hoe gebruik ik deze in mijn klantgesprek?
- Hoe kan ik bezwaren effectief en koninklijk pareren?
- Tips en tricks
Na de training heb ik echt wat handige handvaten meegekregen die ik direct de volgende dag op mijn werk kon toepassen.
Dit komt vooral door de oprecht enthousiaste energie die Werner heeft overgebracht op ons tijdens de training. Voor mij is telefonische acquisitie niet iets wat op mijn favoriete lijstje stond maar ik ben het heel wat meer gaan waarderen en het gaat elke dag een stukje beter”
– Rosanne Hartjes
Praktische informatie
Deze training duurt een dag. Maximaal 12 deelnemers per groep. Dus veel persoonlijke aandacht voor jou.
De training is interactief en praktijkgericht. De dag is inclusief koffie & thee en lunch.
Het praktische karakter van de training bereiken we door:
> eigen casuïstiek uit jouw dagelijkse praktijk;
> korte praktijktheoretische toelichtingen op de oefenstof;
> veel oefenen en doen;
> feedback van trainer en mede-deelnemers.
Datum en Locatie
Deze training is op aanvraag.
Investering training telefonische acquisitie
Deze training kost € 397,– exclusief 21% btw.